onsdag 10 februari 2010

ännu mera snö?!

Men va fasiken... hur mycket snö kan det egentligen komma? Vill ju ha vår nu!!

Allt bra med er bloggläsare? Med oss är det fin fint.. är bara jag och Hugo hemma idag. Tuva åkte med Marcus till dagis i morse, för varannan onsdag börjar hon 7.30. Och idag har jag tur så hon åker med mormor hem när hon slutat jobba vid 15 tiden så jag kan vara hemma och drälla runt i mysbyxor hela dagen!

Igår fick vi äntligen till det, fikan med Maria och lilla Elin! Super skoj att träffa dom och lilla Elin va så söt. Hugo va en liten gnällis och kom inte riktigt till ro så det blev till att bära runt på honom medan vi fikade. Men självklart slocknade han så fort vi satte oss i bilen.
Va bara hemma någon timme innan det va dags att åka till stan igen. Va förbi konsum och hämtade ut ett paket, och i det va det en present till Hugo från min farbror och hans fru och mina kusiner med familjer. 2 söta pyjamaser och ett presentkort på KappAhl!
Blev ingen middag på Alberts eftersom deras kök inte öppnade förrän kl 18 och det blev lite tight med tid så vi tog Butlers istället, åt en god rödingfilé och äpplekaksglass till efterätt.
Sen blev det Magnus Betnér.. riktigt skön kille. Väldigt öppen och ärlig om det mesta.. fick ju till o med reda på en hel del man nog inte velat veta om honom... haha! Vi gick ju på en föreställning med honom hösten 2006 i Vbg och det märktes nu att han utvecklats som stå upp komiker... han är klockren! Så får ni chansen nästa gång han är i närheten, ta den och gå dit och skratta!! sen är det ju inte fel heller att han är ganska het ;)
Nå vad står på planeringen idag? Hm... inte mycket mer än det vanliga plocka i ordning, diska, vika tvätt, bädda sängar och greja..
Hugo sov så gott i natt och vaknade bara en gång och då va klockan 03.30, och sen vaknade han 06.30 men då var det ändå dags att gå upp! Nu äter han lite och så kanske han sover en stund så jag kan hoppa in i duschen och fräscha till mig lite. Ikväll kommer Emma föresten! Kul för Tuva att få någon att leka med.

Jaja.. här kommer lite bilder från fikabesöket hos Maria.
söta Elin

Hugo fick låna Elins babygym
Hugos nya barbapapa brallor...

3 kommentarer:

Jessica Håkansson sa...

Coola brallor :)

Anonym sa...

Med oss e det bara fint:)
Hoppas ni får en mysig kväll å hälsa familjen!
Kram Anna

Maria sa...

Märkte ju aldrig att du tog kort ju :) Superkul va de att vi äntligen fick till den där fikan! Tur min lilla sötnos blir så bra på kort :)