fredag 19 februari 2010

Snart blir det fredags mys:)

God morgon på er!

Har inte orkat blogga sen i tisdags.. sorry! Men nu är jag tillbaks med ny layout på bloggen och allt... tänkte att det va dags för lite vårkänslor här! Gud vad jag längtar till våren... är fruktansvärt trött på all snö som kommer. Och det verkligen vräker ner ute just nu!!
Tog faktiskt in några kvistar från körsbärsträdet förra veckan och hoppas på att de kommer blomma snart, knopparna är gröna och slår nog snart ut!

Nå vad har hänt sen sist jag skrev? I onsdags gjorde jag inte så jätte mycket på dagen, men vid 16 mötte jag upp Annica, Ullis och Elin så åkte vi till Torp och gick i affärer. Fick köpt mig 2 linnen och en tröja och lite små saker till Hugos namngivning.
Igår va en riktig slappar dag. Melker sov över natten till torsdag så det va full fart här hemma redan vid 06.30!! Men hans pappa kom och hämtade honom vid 8.30 så det va ingen fara alls! kände mig lite hängig. Tuva oxå, så hon sov middag i 2 timmar mitt på dagen. Hade oxå tänkt att få sova lite men icke sa nicke. Hugo ville inte alls sova utan va jätte gnällig hela dagen. Sov som längst 20 minuter sammanlagt innan han började knorra och skrika.. Va väldigt skönt när Marcus kom hem får jag säga. Ullis och Erik kom förbi oxå efter att de kikat på deras nya hus. Vi bestämde lite mer om nästa helg (Hugos namngivning) och även datum för våran kommande kryssning ihop. Blir antingen Åland eller Helsingfors i slutet av maj:) Åh, det ska bli så skoj... ser fram emot det jätte mycket!

Idag skulle vi fått fika besök av Maria och Marina och alla deras barn.. men vi ställde in pga vädret. Inte skoj att åka ändå från Brålanda och hit i snökaos. Så vi skjuter upp det helt enkelt!
Så jag vet inte riktigt vad vi ska göra idag.. om det lugnar ner sig med snöandet blir det nog en vända ute. Jag tänkte skotta så kan Hugo sova i vagnen och Tuva leka i snön. Va inte ute på hela dagen igår och det känns i huvudet.. alldeles seg.
Hade lite otur i morse, gick på toa och när jag satt där märkte jag att våran honkatt Grytan satte sig i badbaljan och knödde ner rumpan. Fick tag i henne i nackskinnet men då hade hon redan börjat kissa.... så jag släppte och då sprang hon iväg och va precis påväg upp i trappan när jag fick tag i henne igen i nackskinnet och då bet hon mig allt hon hade i knogen på högerhanden medan jag ryckte upp ytterdörren och slänge ut henne i snön. Blodet sprutade för hon hade bitit hål på en jävla blodåder i knogen så det blev till att stå med handen under kallt vatten för att få det att stoppa. 5 stora bithål lyckades hon få till. Ajaja... jag får väl skylla mig själv som kastade ut henne men då vi tagit bort kattlådan (hatar lukten, gruset).... ursh o fy! Ja men då tycker jag faktiskt att de får säga till om de är nödiga så får de gå ut. Men Grytan va lat och kissade i badbaljan... har hänt några gånger förut samt att de skitit på badrumsgolvet. Tur i oturen för då är det bara att svabba av... jobbigare om de skiter på parkettgolvet!
Så nu sitter jag här med en sönderbiten hand och hoppas på att det inte blir infekterat som på Tuva i somras när hon blev biten av Strumpan..
Är glad att det blev på knogen för det blev inte så jätte djupt. Värre i insidan av handen..

Nu blir det frukost här hemma hos oss.. Ikväll blir det myskväll med chips och godis, får ju inte missa solsidan... skit roligt program!

Imorgon ska vi på Williams dop och sen hem till Antonio och Anina och titta på Melodifestiveln och äta lite god mat!

Tuva häromdagen när vi tog in en stooor istapp som hängde från taket, hon va helt lyrisk!
Tuva och Lisabeth har likadana nattlinnen och tittar på bolibompa

Hugo i snygga pyjamasen han fick av Angelica och Camilla:)

Inga kommentarer: