måndag 8 februari 2010

VILO DAG:)

God dag!
Idag har jag och Hugo en mysdag ihop... känner att jag behöver lite egentid med honom och bara vila och mysa!

Igår hade vi tråkigt här hemma så vi tog oss i kragen och åkte till Överby en sväng. Tanken va att Tuva skulle få aktiveras lite, men hon somnade i bilen dit.. haha.. men vi väckte henne efter ca 1 timme och åt lite lunch och då passade hon på att leka i bollhavet på Briggen. Marcus satt kvar och drack kaffe och passade barnen medan jag tog mig en vända i några affärer. Fyndade 2 t-shirtar till Marcus på rean, ett par super söta brallor till Hugo (visar bild sen) och en klänning till mig att ha på mig på Hugos namngivning.
Sen handlade vi lite mat och åkte hem... Hemma så mötte vi min pappa som va ute och skottade, så Tuva följde med honom hem och lekte med mormor. Efter en timme ringde hon och bad mig att ta med hennes pyjamas o nattlinne för hon skulle bannemig sova hos mormor och morfar. Så, så blev det!!
Vi gick upp med en väska och åt kinamat... sen gick vi hem och Tuva stannade kvar och sov över. Vi fick en helt underbar natt (precis som natten innan faktiskt) Hugo killen sov från 22.30-04.30:) Helt otroligt! Jag vaknade nästan helt utvilad...
Gick upp vid 07 och då somnade Hugo om på soffan, buskillen!
Mamma och Tuva kom förbi och fikade innan mamma körde Tuva till dagis, hon skulle ändå till stan och handla.
Jag skulle egentligen fikat med Jennie och Ulrika idag men avbokade för jag kände att jag är lite hängig och behövde utnyttja tiden då Tuva va på dagis till att vila och bara gosa med Hugo. Lite trött blir man efter att ha varit hemma med en sjuk Tuva i en hel vecka.
Vi får ta fikan en annan dag istället.

Imorgon ska jag och Hugo åka till Maria och hennes lilla Elin i Brålanda, efter 3 försök.. (alltid någon som blivit sjuk) och det ska bli super trevligt!
Imorgon kväll ska jag och Marcus ut och äta, och inte vart som helst utan på Alberts. Marcus fick det i presentkort när han fyllde år i augusti, så det är väl på tiden att vi utnyttjar det. Sen efter det ska vi till Hebeteatern och gå på Magnus Betnér! Skoj! Såg han för 3 år sedan i Vbg och det va riktigt bra. Min mamma kommer hem till oss då och passar Hugo och Tuva!

På onsdag kommer Emmisen igen, på torsdag ska nog Marcus följa med Erik till Båtmässan i Gbg, fredag ska jag till syster yster på förmiddagen och fika, hon får även besök av Lina, Vilma och lilla bebisen Molly! Ska även en sväng till BVC med Hugo o se hur mycket han växt!
På fredag kväll ska vi på kalas för mamma och pappa ( pappa fyller år dåoch min mamma fyllde förra veckan)
ja du det är väl det vi har inplanerat hitills... förstår inte varför veckorna är fullbokade hela tiden.

Nä nu ska jag göra mig något att äta sen ska jag faktiskt titta på film och bara bre ut mig i soffan, kanske tar mig en tupplur oxå om Hugo vill förstås!

1 kommentar:

Broberg sa...

Ja tredje gången gillt :) Och bättre sent än aldrig som man säger. Ska bli jätte roligt att ni kikar upp till the big city! Ses imorn!