måndag 22 februari 2010

Ny vecka som börjar med sjukdomar...

Japp, det är återigen sjukstuga hemma hos oss. Jag är snorig och har haft ont i halsen från och till. Tuva snorar hon med och har en hemsk hosta.
Hoppas nu på att våran lilla prins Hugo klarar sig ifrån detta! Så det blir en hemma dag för vår del...

Igår gjorde vi det som säkert 100 000 andra gjorde igår, SKOTTADE!! Japp.. vi gick ut kl 9.30 och skottade och fejade tills det va dags för Tuva att sova middag vid 12. Då hade Hugo sovit gott i sin vagn hela tiden. Toppen med frisk luft!
Blev lite fikapaus med god ananaspaj och sedan begav sig Marcus ut igen med skyffeln i högsta hugg och hoppade upp på farmors lilla stuga och skottade taket!
När han kom in igen vid 16.30 tiden va han helt genomblöt. Så det blev till att byta kläder och sen fara till stan för att handla och köpa pizza! Mmmm.. gott att slippa laga mat!
Tuva va hängig igår oxå så hon sov middag i nästan 2,5 timme. Så vi trodde inte att det skulle bli så lätt att få henne i säng på kvällen. Men ett bad och sedan lite välling så somnade hon som en stock vid 19.30!
Jag tog mig en varm och skön dusch och vi gick faktiskt och la oss redan 21.15... va jätte trötta!
Men vid 22 ringde mamma och väckte oss. Pappa som varit i Gävle hela helgen stod på parkeringen på järnvägsstationen och behövde hjälp. Hans bil hade gått i baklås medan han hade skrapat rutorna, så där stod han med en bil på tomgång utan att komma in i den. Så Marcus fick hämta extra nyckeln hos mamma och åka till stan för att hjälpa pappa.
Och när Marcus precis hade åkt vakande Tuva och hostade massor... så kom hon in och la sig bredvid mig men det gick ju inte att somna med henne hostandes bredvid så jag gick tillbaks med henne. När Marcus kom hem fick hon lite hostmedicin och sov ända till 06.30!!
Jag vaknade med träningsvärk i hela kroppen!

Idag har vi som sagt inget inplanerat... va tänkt att vi (jag, mamma, tuva och hugo) skulle tagit tåget till Gbg idag och kollat i affärer och haft det mysigt! Men då nästan alla tåg varit eller är inställda så skippar vi det. Sen är det ju svinkallt ute oxå, -19 grader visar termometern nu. Men det hade varit -24 grader inatt. Brr.. kallt!!

Håller nu alla tummar för att vi piggnar på oss och att förkylningen inte blir värre än så här. Och att det inte blir något ruggit snöoväder heller. Har ju en hel del att fixa inför Hugos namngivning... det ska bakas och pysslas.
KRAM

1 kommentar:

Marie sa...

Denna gången fick vi Cociliana.. Tror jag den hette . Hoppas den ska hjälpa :)