torsdag 4 februari 2010

Hälsat på gamla dagiset

Japp idag har jag och Tuva varit i Hjärtum och hälsat på hennes gamla dagis! Det va jätte skoj och hon tyckte allt att jag kunde åka hem så kunde hon stanna kvar och äta. Vi lekte lite, åkte pulka och pratade med fröknarna.
När vi kom hem så fikade vi med mormor som passat lille Hugo sen sov Tuva middag. Och så fick vi fikabesök:) av Affe och tjockis Ellinor som ska ha en bebis om 2 dagar! Spännande!!

Nu har Marcus kommit hem från jobbet och jag har precis gjort en köttgryta som puttrar på spisen.. Mmm.. ska bli gott! Jag tänkte även baka lite semlebullar så att vi kan äta hemmagjorda semlor som vi ska smaska i oss lagom till 19.30 då vi ska titta på mitt nya favvoprogram "Halv åtta hos mig" , skrattar som tusan av Helge Skoogs kommentarer..

Tuva smaskar lite äpple och bygger kojor med alla kuddarna. Hennes förkylning är mycket bättre nu som tur är.

Imorgon är det fredag igen och vi får fika och lekbesök av Susanne och Minna (och bebisen som ligger i Susannes mage, som beräknas komma om en månad).
Sen på kvällen blir det nog bara en myskväll.. Tuva vill äta räkor, så vi får väl se hur det blir med det. Jag hade hellre önskat en bra film med popcorn och massa godis.. onyttig som jag är. Haha..

Inga kommentarer: