tisdag 20 oktober 2009

Tuva har klippt sig idag!

Hallåj!
Ursh, inatt sov Tuva riktigt uselt igen.. undrar när man ska få igen all förlorad sömn? Jaja, kanske bara att vänja sig.. snart har vi ju en liten här som kommer hålla en vaken!
Hur som helst var hon jätte svår att få att somna, och tillslut när jag gick in för att säga till henne upptäckte jag att hon tagit av sig blöjan och kliat på prickarna i rumpan så att hela hon var full med blod. Hon hade antagligen rispat till en av de större prickarna, så att den nästan lossnat.. och blodet bara forsade! Hon som faktiskt inte haft ont av dem innan typiskt! Hon somnade tillslut men vaknade vid 01 tiden inatt och va ledsen och hostade! Så då fick hon lägga sig mellan oss.. och typ var 30:e minut vaknade hon och hostade och drack vatten, tillslut fick jag nog och då var klockan 04.30..då fick hon nässpray och ipren sen sov hon gott till 8.30.

Så nu på förmiddagen har vi varit hos frisören. Min mamma skulle klippa sig så vi bokade även in en tid för Tuva! Hon blev så söt så.. med rosa färg i håret!
Handlade lite mat på Ica Maxi och åt lunch på Coop. Tuva somnade i bilen, men det va riktigt svårt att få henne att somna om igen när vi kom hem. Men nu tillslut sover hon.. bättre sent än aldrig känner jag just nu!
Om ca 45 minuter ska jag lämna Tuva hos mormor om inte Marcus hunnit hem från jobbet då ( han är i Gbg) för jag ska på vattengympa.. som vanligt på tisdagar! Och efter det ska jag med Jennie och Camilla från jobbet hem till Ulrika för att kika på lille William igen.. åh vad mysigt att lukta på bebis!
Imorgon har vi INGENTING inplanerat.. så skönt! Ska fortsätta tvätta på mitt berg av tvätt.. har inte tvättat på en hel vecka, och det hör inte till vanligheten. Men jag har verkligen inte orkat i helgen.
På torsdag fick Tuva en tid på barnmottagningen för sin onda mage vi 8.30 och efter det åker vi kanske till IKEA igen och shoppar massor med smått och gott till rummen! Blev inte så mycket av den varan i torsdags då vi mest riktade in oss på de större sakerna!
Nä om man skulle ta och packa badväskan kanske!
Ha de så bra!

Inga kommentarer: