fredag 23 oktober 2009

50 dagar kvar nu...

fasiken vad tiden går fort.. hinner inte riktigt med. Är ju massor som ska göras innan bebisen kommer! Men men, vi hinner nog.. får ju vara lite optimistisk så kankse den ändå är sugen på att titta ut några dagar tidigare än beräknat!
Magen är stor nu, hård och otymplig. Har ju kondis som en 90-åring och flåsar bara jag ska ta på mig skorna.

Har varit väldigt dålig med bilder på sistonde, men lovar att ta lite bilder på övervåningen imorgon och lägga upp!

Idag har vi varit på shoppinrunda. Började på Ladan i Vbg där mamma och syster köpte tyg. Sedan shoppade jag 2 mattor på Rusta och sen kikade vi i många affärer inne på Siba huset och på Etage. En grind till trappan blev det och lite mat. Sen hämtade jag Marcus bil som varit på service. Har haft besök av syster och Hampus hela eftermiddagen. Jag färgade håret på henne och hon gjorde slingor på mig.. De fick med sig en liten buskatt hem oxå. Så nu är det bara 2 små missar kvar, för Freddy flyttade igår kväll!
Så vi hoppas på lite mera lugn.. men de 2 pojkarna som är kvar är extremt busiga så man vet inte säkert!

Imorgon är det helg och jag hoppas att Marcus är piggare från sin förkylning, han va riktigt sliten idag när han kom hem från jobbet. Har ju varit sjuk hela veckan men har varit tvungen att jobba pga att han varit i Gbg. Men vi ska snart gå och lägga oss och hoppas på att lite sömn gör oss piggare allihopa. Tuva är på bättringsvägen, men fick en hostattack och kräktes innan hon somnade. Men natten som va så sov hon väldigt bra mot vad hon gjort innan..
Jo imorgon hade vi tänkt att städa på övervåningen, fylla släpkärran med skräp och sedan tömma den på återvinningen. Sen blir det en tur till byggcenter för att köpa lister och dörrfoder samt kika på innerdörrar! Sen ska Marcus försöka få ihop det sista golvet, jag hoppas att han får hjälp.. någon som är duktig och vill komma och hjälpa till så är det bara att hojta!
På söndag kommer Andreas som vanligt, då ska golvet vara lagt förhoppningsvis så att han kan börja sätta lister mm. Jag tänkte om jag inte hinner imorgon i alla fall börja slipa och grundmåla trappan på söndag. Sen ska min syster ha kalas.. hon fyller för övrigt 24 imorgon... eller nja, 32 i alla fall, men jag hade skrivit fel i min kalender till systers stora glädje! Haha!

KRAM PÅ ER ALLIHOPA!

Inga kommentarer: