söndag 25 oktober 2009

en usel Malin... ja, för jag hade ju lovat bilder på övervåningen igår. Men jag orkade inte.. fy fy på mig!!
Men jag lovar att ta kort idag och lägga upp. Kameran ska gå på högvarv idag, lovar!!!

Annars då? Syster fyllde ju 32 år igår och det ska vi fira idag! Lite kalas hos henne i eftermiddag, men det blir bara jag och Tuva som åker, Marcus får stanna hemma och fortsätta lägga golv eller ligga i soffan och bli frisk beroende på hur länge snickaren hade tänkt att stanna!

Igår röjde vi en hel del här hemma. Va en sväng på återvinningen i Thn och slängde massor med gipsskiv spill som blivit över sen köpte vi som sagt golvlister, fönsterlister och dörrfoder! Fikade med mammsen och pappsen sen fick källaren fick sig en omgång, oj vad mycket bra och ha saker man hittar när man väl börjar leta! Sen bar vi ner det mesta verktygen/målarfärgsburkarna mm från övervåningen. Är bara en byggnadsställning kvar och de verktyg de ska använda till att såga golv och lister! Skönt att få bort skiten och slängt allt skräp! Tog mig en varm och skön dusch för att skrubba bort allt byggdamm sen fick Tuva bada lite i sin balja, och vi hade nog hällt sömnmedel i vattnet för redan 18.30 så satte hon sig i mitt knä i fåtöljen( där jag satt och läste min bok "Fyrvaktaren" av Camilla Läckberg) och stensomnade! Så jag och Marcus fick en riktigt lugn och mysig lördagskväll med fajiitas till middag. Tråkigt bara att Marcus är så förkyld, hoppas på att han piggnar på sig snart!

Idag är det som sagt övervåningen som gäller som vanligt. Snickarslusken Andreas, som Marcus kallar honom dyker väl upp här om en stund. Sen vid 15.30 va det ju kalas! Japp.. det va väl allt! Imorgon är en ny vecka, höstlov för de flesta barnen! Tuva ska till dagis är det tänkt, är mycket mycket piggare nu från lunginflammationen.. snorar och hostar lite, men äter och sover bra så då får hon faktiskt ta och gå tycker jag! Har ju inte varit på dagis på 1 ½ vecka.
Ha en bra söndag!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Hejsan! Ha en trevlig söndag själv. Väntar med spänning på bilder från övervåningen. Får ta en tur någon dag och titta. Hälsa födelsedagsbarnet. Kram Ulrika