tisdag 13 oktober 2009

mer än en bulle i ugnen?

Det är nog mina planer för dagen... ja att baka bullar alltså! Vi ska ju ha kalas på lördag och då behövs ju lite hembakt eller hur? Ska bara slänga mig förbi affären efter att lämnat Tuva på dagis så man kan fylla på kylskåpet lite. Plus att tvättmedel/sköljmedel/rengöringsmedel mm är slut!
Mamma skulle komma sen och fortsätta måla, snart har vi målat allt vi hade tänkt, bara den stora fönstersmygen i allrummet (men det är inte färdigbyggd) och sedan trappan kvar! Resten lämnar vi åt den riktiga målaren.. säkrast så!
Igår grejade vi oxå, och lilla jag skulle vara duktig och tvätta takbjälkar med målartvätt... utan handskar, dumt dumt! Fick en jätte allergisk reaktion och hela höger handen svullnade upp och blev röd, plus att det droppat och lagt sig under förlovningsringen på vänster handen så det fingret blev oxå helt rött! Pratade med sjukvårdsupplysningen för att se vad jag skulle smörja med.. och de klassade det som en 2:a gradens brännskada! Och de tyckte nog att jag skulle söka vård.. men jag orkade inte utan lät det vara och tillslut blev det faktiskt bättre, lite öm idag men annars är det bra igen!

Nä nu ska jag snart packa dagisväskan och åka till dagis med Tuva, ha en bra dag!!

Inga kommentarer: