torsdag 29 oktober 2009

ÄNTLIGEN!!!

som Gert Fylking skulle ha sagt.. vi ska sova första natten på övervåningen hela familjen! Tjejerna va helt till sig när vi bäddade deras sängar. Är ju första natten för Tuvisen i en riktigt säng.. har ju inte kunnat byta från spjälsängen förrän nu för vi har inte haft plats. Men inatt ska hon som sagt sova i sin nya växa säng i sitt alldeles egna rum. Och Emma slipper sova på en madrass i vardagsrummet och får istället en stor säng hon med.
De har hitills varit tyst i 20 minuter nu, förutom Tuva som ropade och ville ha vatten för en liten stund sen.. men hon verkade riktigt trött så hon somnar nog snart!

Vi ska oxå få sova där uppe. Lite jobbigt för mig att behöva springa på toaletten mitt i natten, och då måste springa ner för trappan.. men men, vi vänjer oss nog fort!
Har fått ganska mycket ordning idag, möblerat om i vardagsrummet och blåst ut vårat gamla sovrum. Så imorgon blir det till att ställa dit extra sängen och sedan ställa in lite lådor med papper, pärmar mm som vi så småningom ska få ordning på.
Och när det gäller övervåningen så sätter Marcus lister som aldrig förr :) har fasiken väntat på den här dagen i 2, 5 år.. att ge barnen egna rum! Och det har blivit så fint oxå!!

Nä, nu ska jag äta lite kvällsmat och sedan ta en varm och skön dusch! Imorgon fortsätter som sagt möblerandet och fixandet. Men på kvällen ska jag ha tjejkväll.. men då kommer vi våldgästa mina föräldrars källare/bastu/relax avdelning.. härligt!

Kram på er

1 kommentar:

Emelie sa...

Hoppas det gick bra att sova i nya rummet! Vi ses ikväll!