tisdag 27 oktober 2009

mycket att göra

Full rulle hela dagen.. varför är det så ibland? Ena dagen har man inget att göra, andra dagar är det allt!!
Lämnade Tuva på dagis kl 9.30.. mormor va med, men det gick jätte bra. Hon vinkade så glatt när vi gick. Sen åkte jag och mamma till Uddevalla sjukhus för jag hade en tid på ÖNH mottagningen.. de bråkade med mina öron så att det gjorde svinont. Fasiken va elaka de är på den avdelningen jämt. Kollade även näsan, som jag jämt och ständigt är tät i. Och vi hoppas nu på att det kommer gå över när bebisen kommit ut, annars ska jag höra av mig. Men är ju inte direkt sugen på någon operation.. ursh o fy!
Fick hur som helst kortisondroppar till öronen så vi hoppas att de blir bättre. Har ju haft problem med dem i flera år från och till. Just nu är en bra period.. men vet i våras och speciellt förra hösten när hela örat/kinden och halsen svullnade upp.. inte skoj!

Sen åkte vi till blomsterlandet och köpte lite blommor till övervåningen. Och sen hem och fikade på lite marängswissh:)
Snart ska vi åka till dagis jag och Marcus, som för övrigt är sjuk.. men på bättringsvägen i alla fall. Ska hämta Tuva och sedan åka till MVC och kolla magen. Efter det ska jag på vattengympa i Vänersborg, näst sista gången nu!

Imorgon är det dagis för Tuva igen, sen på eftermiddagen ska vi vara hemma. Marcus ska hämta Emma, men vi skippar att följa med och grejar lite hemma istället. Tror att jag skulle få lite hjälp av mamma och syster att kanske städa där uppe dammsuga, och torka tak och golv. Sedan kan vi börja bära upp saker lite smått!

Nä nu ska jag packa badväskan och så.. ha det gott!

Inga kommentarer: