onsdag 7 oktober 2009

pepparkakor


God morgon!
Sov faktiskt inte så bra inatt, jobbigt.. Tuva vaknade mitt i natten så Marcus flyttade över henne, sen har hon legat och klappat och grejat med min arm/rygg. Riktigt irriterande när man försöker sova! Och någon gång vaknade jag av att hon petade mig i näsan...

Igår va det vattengympa, men det va inte lika skönt som vanligt tyvärr. Fick ont i magen efter en 15 minuter ungefär, sen höll det i sig hela kvällen. Typ som sammandragningar..
Men nu känns det ingenting i alla fall!

Vad händer idag? Tuva har dagis idag, 10.30-16.30 som vanligt.. sen efter det ska vi åka till familjen Ekman och lukta på bebis William! Tuva är väldigt vrång när vi pratar om det för hon tänker bannemig inte åka till William Karlsson.. är inte kille på hennes dagis som heter så... och honom tycker hon inte om av någon anledning. Haha, men så förklarar vi att vi ska inte åka till William Karlsson utan till William Ekman! Toka!!
Jag tänkte åka en sväng till Överby efter att jag lämnat busisen på dagis. Kika i affärer efter ett par vinterskor/stövlar till Emma som hon kan få i present!

Målaren va här igår och spacklade alla väggar en gång, han kommer ikväll med och ger det en omgång till och slipar lite! Skönt att någon som kan gör det, för det tog honom 3 timmar att spackla allt.. och det hade nog tagit Marcus 2 kvällar om han hade gett sig på det!

Jag måste bara få diskutera ämnet, CRAVINGS!!
Helt sjukt att ens kropp känner så starkt för något att man bara måste ha det!
När jag väntade Tuva var det: limpsmörgås mHared kalvkorv, gröna äpplen, och Tip top glassen
Denna graviditeten har 2 olika perioder, först så var det ägg, cornflakes och apelsinjuice (som jag inte tål)
Men nu har det gått över till pepparkakor.. gud vad jag älskar pepparkakor! så underbart gott...
Har/hade du några cravings under din graviditet, skriv i kommentars fältet och berätta!!

2 kommentarer:

Maria Broberg sa...

Ok jag ska svara på din fråga :) Har inte haft extra dille på nått va jag kommer ihåg! Bara att jag inte kunde leva utan smörgås & oboy när jag hade mina spy månader! Men just nu är de lugnt. Kanske får dille på nått i slutfasen ;)
kram!

Malin Iveström sa...

Men Maria... glassbulle då?? haha