måndag 22 september 2008


MÅNDAG!
Japp, då va det måndag igen.. om 1 vecka och 2 dagar börjar jag att jobba igen..
Tuvisen va ju som sagt väldigt gnällig igår natt.. sen åt hon inte så bra till frukost, lunchen dissade hon totalt o va allmänt gnällig. Fick en tid på jourcentralen för att utesluta örninflammation.. och som tur var så va det inte det! Hade svårt att somna igår kväll, men har sovit ganska gott inatt.. Hon får dock nässpray och hostmedicin.
Så vi åker till dagis idag. Hon ska vara själv medan jag sitter i personalrummet.. blir nog jätte bra. Vi ska försöka få henne att sova middag, spännande att se hur det går..
Har inga andra planer idag. Eller jo Tuvis o Emmas farbror Martin och hans tjej Linda kommer hit i eftermiddag. Träffar han så sällan nu för tiden eftersom han gör lumpen i stockholm!
Resten av veckan är det dagis för Tuva. BVC på torsdag då det blev inställt förra veckan. Sen ska jag hinna med en fika med mina mammalediga jobbarkompisar oxå. Kommer inte finnas någon tid för det sen.. då mina lediga dagar kommer att vara torsdag o söndag jämn vecka och lördag o söndag ojämn..
Så vi är alltså lediga tillsammans varannan torsdag!! Skoj.. Fast grejen blir ju då att man bara vill vara hemma o njuta av familjen.
Nä om man skulle ta och sminka sig och fixa håret medan Tuvisen sover!

Inga kommentarer: