tisdag 1 juni 2010

sommar

1:e juni.... och jag känner redan att jag och denna sommaren inte går ihop. Redan för någon vecka sedan upptäckte jag att det räckte med att jag vistades i solen i 1 minut så framkallade min hud dessa underbara blåsor/prickar över hela kroppen... = soleksem!!
Grr...
och idag har jag gjort upptäckten att jag även drabbats av POLLENALLERGI!! Va fan. Jag har aldrig haft ont av det annars, men nu rinner fan ögonen och näsan så fort jag går ut. Blir en tur till apoteket imorgon för att inhandla lite bra och ha mediciner.

Är inne en sväng nu, har precis slängt i mig en macka. Har varit uppe hos mamma med barnen. De sov lite middag, sen när Tuva vaknade badade hon i mammas badbalja. Sen fick jag ett ryck och städade lekstugan, dammtorka ( eller nja, mera sandtorka) medan mormor oljade in trädäcket, Tuva hoppade studsmatta och Hugo lekte med sina saker i vagnen.

Igår kväll va jag riktigt duktig faktiskt, fast så här i efterhand va det nog inte bra för den såkallade "pollenallergin" jag klippte nämligen gräset! Duktiga jag.. perfekt motion tycker jag, och har man en bra ljudbok eller musik i öronen så går det som en dans.

Nu ska jag gå ut och låta ögonen rinna lite till... vi hörs senare

Inga kommentarer: