torsdag 24 juni 2010

BIHÅLEINFLAMMATION :(

Tjenixen...

Fy vilken dag, jag vill inte vara sjuk:(
Natten va verkligen hemsk... Hugo vakande och va ledsen, både jag och Marcus vaknade och snorade och hostade. Och jag hade så sjukt jävla ont i mina bihåler så jag trodde jag skulle gå under. Jävlar vad det värkte. Tog 2 ipren och lite nässpray sen satt jag upp och sov i 2 timmar innan det blev lite bättre.


Tuva åkte till dagis tidigt idag, min underbara lilla tjej! Fin sommarklänning och blomsterkrans i håret! Dom sjöng små grodorna runt midsommarstången och hade sedan midsommarlunch med långbord!



Jag och Hugo åkte till NÄL 10.30 för han hade fått en tid på barmottagningen.Efter nattens gråt var det lika bra att kolla upp honom, och ja öronen och halsen var röda. Men det va ett virus denna gången oxå. Så vi ska bara behandla med alvedon och nässpray.

Sen hämtade vi Tuvisen och åkte hem.. Tuva sov middag länge, så jag hann greja lite hemma!
Vid 15.15 va det dags för mig att gå till läkaren... som konstaterade det jag redan misstänkte, bihåleinflammation! Så nu blir det en penicillin dos i 8 dagar. Och inte nog med det så är dom medicinerna helt konstiga, jag får inte dricka alkohol, inte sola på hela 13 dagar, inte ta medicinen ihop med mjölkprodukter eller nåt som innehåller järn, typ juice...


Va uppe hos mamma och pappa en sväng när jag kom hem så Tuva fick leka lite i lekstugan. Men fy vad dåligt jag mådde, det va bara att gå hem och lägga sig i soffan. Tog 2 ipren och vilade huvudet lite.
Så kom Erik hit och då gjorde han och Marcus mat, små paket på grillen med potatis, morot och torsk!

Just nu sover alla i familjen utom jag. Jag fick nån jäkla energikick efter maten och började plocka i ordning i trädgården och vattnade. Har en stor hög med rentvätt som är vikt men som ska in i skåp och lådor.. men det får jag göra imorgon! Nu ska jag förbereda inför natten med Hugo mat, ipren, nässpray mm!

Imorgon är det midsommarafton som vi ska fira hemma hos Ullis och Erik med massor av kompisar! Dock blir det en nykter kväll för mig :(

Här kommer lite bilder: Hugo tittar på Hampes match i tisdags

Putte, Melle, mamma och Hugo

Hampus (Nr 39)
Hugo när han badade i morse

Inga kommentarer: