tisdag 15 juni 2010

HUGO 6 MÅNADER:)

Idag blir denna goa lille kille ett halvår, fattar ni vad tiden har gått fort.... han kom ju nyss. Han är ju fortfarande min lilla bebis.. och om 6 månader fyller han 1 år! Jag hoppas att det halvåret går lite saktare så att man hinner njuta:)

Han är dock en liten busunge, det vill jag lova. Ursh vad han krånglade inatt. Innan klockan 4 hade jag och Marcus varit uppe med honom 4 ggr.. och när han en 5:e gång väckte mig genom att ropa, mamma, mamma... ja, det är sant han ropar mamma hela tiden! Då tog jag upp honom och han va klarvaken och log sitt största leende och verkligen skrek mamma av glädje! Toker!!
Han fick sova mellan oss resten av natten, fast så mycket sömn blev det inte :(

Vid 7 gick vi upp, för då åkte Marcus till jobbet. För att hinna med allt jag ville göra idag var det bara att sätta fart. Mästerfotografen (jag) haha... satte igång och tog kort på en nyvaken liten kille. Klart att 6 månaders dagen ska förevigas. Sedan satte jag igång och gjorde i ordning gjutsetet som Hugo fick i namngivningspresent. Så nu blev det avgjutning av både foten och handen:)

Åkte och lämnade Tuva på dagis, sen åkte jag, Hugo och mamma till Överby för mamma skulle göra några ärenden och så fick Hugo lite fina kläder i present. Sen åkte vi till Tygladan och köpte lite nya gardiner och sen hem till Ellinor och Ebba där mamma släppte av oss och tog min bil hem.
Vi bjöds på smarrig sallad till lunch och sedan hade Ellinor slagit på stort och köpt goda bakelser! Barnen sov lite, lekte lite och skratta lite:) Hugo fick present av dom oxå, byxor, piké tröja och solbrillor!
Vid 16.30 kom Ullis och hämtade upp oss och så åkte vi till Annica och fikade lite till. Riktigt mysigt och väldigt skönt i solen.
Så jag och Hugo va inte hemma förrän vid 19.15...
Nu slappas det lite, måste äta kvällsmat innan jag ska sova. Ursh jag har ångest för att sova inatt, vet att Hugo kommer krångla. Vill ju sova!!!

Här kommer lite bilder på vårat busfrö:

bilringar, jag? Nä det menar du inte... haha

Världens finaste kille

min lilla going i pyjamas

1 kommentar:

Maria B sa...

Grattis till Hugo!!! Hoppas han är snäll inatt så ni får sova! Ingen som kommit på varför han inte sover gott på nätterna?
Kram!