onsdag 2 juni 2010

En ny dag igen

God morgon på er!

Har sovit ganska gott inatt, Hugo är som en klockan.. har vaknat 00.30 och 04 de senaste nätterna...fast han har ju somnat om igen som tur är och vaknat runt 06 när Marcus ska upp.
Nu ligger han i in vagn och knorrar och bökar. Tänkte att han skulle sova lite till, vi får se hur det går.

Ja man har verkligen fullt upp med Hugo i huset. Igår tyckte han att han kunde dra lite i mina gardiner och även dra ner en blomkruka. Fast jag hann före och fångade krukan innan den krossades mot golvet!
Sen älskar han sladdar, vet inte hur många gånger jag hittat honom sugandes och slickandes på en sladd. Och det bästa stället som finns är nog våra korgar under teven som är fyllda med alla möjliga sortes sladdar!
Mmmm... va gott
Haha, tagen på bargärning!

Igår hade vi en riktig slappar dag. Marcus lämnade Tuva på dagis 7.30. Jag grejade lite hemma på förmiddagen, gjorde lite mer kort och så. Sen va mamma ändå inne i stan så hon tog med Tuva hem när hon slutade 12.00!
Och när de kom hem sov Tuva lite middag. När hon vaknade igen blev det bad i mormors badbalja och sen städade vi lekstugan.. torkade bort all sand och gjorde fint!
Gott att bada lite
Hugo va go och glad i sin fina solhatt

snygga sommarben

Idag ska Tuva vara på dagis 10.45-15.30, jag lämnar henne och Marcus hämtar sen ska hon följa med honom och hämta Emma.
Jag och Hugo ska till stan och fika med Joysie och Charles. Kika en sväng på marknaden och gå till apoteket och köpa allergimediciner! För ursh o fy vad det kliar och rinner i näsan och ögonen.
Ha en riktigt bra dag i solen!

Inga kommentarer: