söndag 6 juni 2010

Då va denna helgen slut!

God kväll!
Sitter här i min ensamhet, barnen sover sen länge sen och även Marcus sen några timmar tillbaks.
Ska bara skriva detta blogginlägget och sedan gå och lägga mig. Men som sagt.. en sammanfatting av helgen kunde ju vara lite skojsig!
Fredagen grejade vi hemma på förmiddagen. Min käre mamma hjälpte mig att slinga håret så nu är det ljust och fint igen. Sen va det dags för studentfirande för Lotta. Här kommer lite bilder...

en lycklig student
Johan och Lotta, så fina tillsammans!

Min Tuva Luva
och gosiga lilla Ebba
Va hemma från kalaset runt 20, då satte vi igång att fylla skåpbilen med saker till loppisen.. för på lördag morgon ringde redan kl.07.00... puh va trött jag va då! Men det va bara att gå upp och göra frukost, klä på o göra iordning barnen och sen packa ännu mera loppis saker och köra till Askeröd!
En trevlig och varm dag i solen, tyvärr va det inte lika många besökande som förra året. Vet inte ifall det berodde på det fina vädret eller ifall vissa va trötta efter studentfirande och grejer..
Jaja, vi gick plus i alla fall det va huvudsaken!
Vid 16 på eftermiddagen va vi på fika hos grannarna Berit och Inge. Och på kvällen kom Ullis hit och åt pizza med mig och barnen för Erik och Marcus åkte en tur till Tyskland över natten..
Idag, söndag har vi grejat lite hemma. Grävgubben har varit här. Vid 13 blev vi bortbjudna på fika till ytterligare en granne. Sevinc och Sedat! Jätte trevligt:)
Sen gick vi till mamma där barnen fick leka med Melker och senare på eftermiddagen grillade vi ihop.
Imorgon är det ny vecka, men inte så jätte mycket inplanerat än. Måste handla imorgon, är massor med saker som tagit slut här hemma i helgen. Jaja, Tuva ska till dagis i morgon i alla fall och Emma ska hem till sin mamma.
Ha det gott




Inga kommentarer: