tisdag 29 juni 2010

redan kväll

Ja dagarna går hur fort som helst.... lämnade ju Tuvisen på dagis vid 10.45.. Hampus va med och lämnade eftersom han sovit hos mormor och morfar inatt. När vi kom tillbaks hem fikade vi hos uppe hos min mamma och sen badade Hugo lite i sin lilla pool. Min syster va gullig och passade Hugo en stund så jag fick gå hem och klippa gräset i lugn och ro! Varmt va det, men har redan börjat tröttna på att undvika solen så jag sket i det faktiskt!
Sen när jag klippt klart och Hugo sovit lite middag kom Mia ner och hjälpte mig att fixa mitt trädgårdsland. Lite ny gjord, stenar mm... nu fattas det bara lite mer växter!
Lite lunch hos mamma, sen kom Marcus och Tuva hem. Då grejade vi lite ute. Marcus snickrade på lekstugan/kiosken medan jag vattnade blommorna och plockade i ordning.

ifall det blir snö..
nya trädgårdslandet
Vestens nya glasskiosk...

Marcus har redan gått och lagt sig, jag väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så att jag kan slänga i en ny innan jag går och lägger mig!
Imorgon ska Tuvisen till dagis 7.30-13.00... och så ska jag och Marcus dit vid 12.30 på utvecklingssamtal. Skoj att höra hur det går. Nåt jag blivit lite irriterad över är att de ska ändra lite saker på Tuvas dagis... idags läget får Tuva gå vilka tider hon vill bara det inte är mer än 15tim/ vecka... men till hösten ska alla barn som går 15 timmar gå 3 tim och 45 minuter varje dag 4 dagar i veckan... Alltså 8.30-12.15... vilket i vårat fall gör att jag får både lämna och hämta Tuva. Plus att jag inte kommer få nåt gjort på dom knappt 4 timmar hon är borta. Vette tusan hur vi ska göra. Det handlar om 4-5 månader.. alltså under hösten sen går hon efter våra jobbtider när jag börjar jobba igen.
Känns tråkigt att behöva ha henne hemma i 5 månader för att tiderna inte funkar längre. Jaja, ska diskutera detta i alla fall.
Hade inte tyckt att de tiderna va några problem om jag bodde i stan, men när man har 15-20 minuters bilresa till och från dagis så blir det dumt.
Ska försöka få in en fika med Ullis imorgon oxå.. skulle fikat förra veckan men då va jag ju sjuk. Men imorgon hoppas jag. På kvällen blir jag själv för Mackan ska till Gbg och hjälpa Cattis att flytta!
Dagarna verkligen rusar iväg, på måndag går Marcus på semester och då tar vi vårt pick och pack och far till Astrid Lindgrens Värld.. så som Tuva längtar!
Nu blir det tvättstugan sedan sängen... ajöss!!

Inga kommentarer: