söndag 20 juni 2010

dåligt bloggande, jag vet...

Nu har det varit Emma helg igen, och då blir jag så jäkla dåligt på att blogga. Fy på mig! Men men.. ska försöka skriva en liten stund innan det är dags att sova!
I fredags mötte vi upp Marcus pappa och hans sambo Helen och så åkte vi till Helens häst och red! Tjejerna tyckte att det va jätte skoj, även fast de både hade lite svårt att hålla sig kvar. dom fick hjälpa till att rykta
Emmisen

Tuva
fast det gick lättare för Tuva när hon fick rida ihop med Helen
Igår grejade vi lite hemma, Marcus snickrade lite på lekstugan så nu är det snart klar. Jag rensade rabatterna.. sen åkte vi till Ellinor, Alfred och Ebba och fikade en sväng, och sen hem till Annica och Jonas på såkallad "månadsmiddag".. fast det va bara vi och Annica och Jonas.. haha, ja Jonas syster Linda och hennes kille Patrik hängde på oxå.
Jaja, vi åt jätte god mat.. grillat med potatisgratäng och chokladpudding till efterätt! Vi tjejer satt mest och tittade på Kronprinsessbröllopet och tjötade, medan killarna satt på soldäcket och drack öl! En väldigt trevlig kväll, barnen hade jätte rolig. Är så glad att vi har så fina vänner:)
Va inte hemma så sent... typ 23 tiden, men jag satt uppe och tittade mer på bröllopet, när de skar brölloptårtan!
Marcus fick det göttigt, han fick sova i gästrummet helt ostört!! Medan jag tog Hugo. Fast för en gångs skulle så skötte han sig ganska bra faktiskt.. ska inte klaga!
Idag hade vi en riktigt slappis morgon, Hugo väckte mig vid 8.00... ja vi hade allt varit vaken några vändor tidigare. Men i alla fall...
Erik kom på förmiddagen och hjälpte oss att skyffla sten, så nu har vi gjort ordning runt huset där det inte ska vara altan. Blev jätte fint. Supernöjd!! Nu är det bara lite mer jord som ska dit sen kan vi så lite mer gräs så blir det nog toppen bra:)
Sen klippte jag gräset, pust.. men det är bra motion! Klippte även runt lite buskar och runt brunnen och planterade lite blommor i rabatten.
Imorgon är det måndag, och Tuva ska vara hemma för dagis har stängt måndag och tisdag! Vi hoppas på sol, för i såfall ska vi måla lekstugan/kiosken... Och sen ska jag nog bara vara... och ja just det, ta hand om tvätten efter denna helgen. Har blivit lite extra tvätt, för nu kör vi stenhårt på att Tuva bara ska ha blöja på natten. Men en olycka per dag ungefär, det är jäkligt bra tycker jag! Hon lär sig snart.
Men ha det så gott, så hörs vi kanske imorgon

Inga kommentarer: