onsdag 23 juni 2010

Sjuka klubben..

Ja ursh o fy, jag och Hugo är krassliga. Så hela förmiddagen idag ägnade vi oss åt att slappa i soffan och tittade på film. Min mamma lämnade Tuvisen på dagis så jag hade det riktigt gött.
Hugo snorar massor och så rinner det i hans ögon, och så har han feber som kommer och går. En riktig liten gnällfis är vad han är..
Själv har jag ont i halsen, öronen och nacken...och fryser gör jag oxå!

Marcus hade lovat Affe att förbi deras nya hus så vi hämtade Tuva på dagis vid 15 tiden och sen åkte vi upp mot Mellerud. Det va en massa vägarbeten utanför Brålanda så vi tog en annan väg via Gestad och upp... nåt vi aldrig skulle gjort. För vilken jävla slingeri krok väg... både jag och Tuva blev åksjuka vilket gjorde att Tuva fick jätte ont i magen och så blev hon ledsen och helt plötsligt kaskad kräktes hon. Stackaren...
Hon som aldrig varit åksjuk innan, konstigt! Jaja, men jag förstår henne för Marcus körde typ 70-80 km/h i varje kurva och det slängde hit och dit, inte nåt bekvämt och det riktigt snurrade i mitt huvud :(

Kom i alla fall upp och Tuva piggnade på sig efter 2 glassar. Jätte fint hus dom har köpt :) kommer bli superfint när de renoverat klart! Synd bara att de flyttar så långt bort, men hoppas ändå att vi kommer umgås ofta!

Efter att vi varit där tog vi en sväng hem till Affe och Ellinors lägenhet i Vbg, jag hade nämligen lovat att ta bort stygnen på Skruttan som kastrerades förra veckan. Lättare sagt än gjort, men tillslut lyckades vi, även fast det nog gjorde lite ont på lillkatten.
Sen åkte jag och handlade så att jag slipper det imorgon och Marcus åkte hem med barnen!

Nu sitter jag här i soffan och funderar starkt på att gå och lägga mig, fy jag har såå ont nacken och halsen är äckligt tjock! Hoppas på att jag vaknar imorgon och är piggare, men tror inte på det med tanke på att jag ska ta Hugo själv inatt igen.. åh, jag som skulle behöva få sova!

Imorgon blir det lugnt tror jag.. skulle behöva köpa nåt att ha på mig på midsommar, hade helst velat ha klänning.. men ska jag vara sjuk så blir det nog en varm kofta!! jaja, blir kanske en tur till Överby innan Tuva ska hämtas. Behöver ju faktiskt till apoteket och köpa nässpray till Hugo!

Inga kommentarer: