tisdag 22 juni 2010

Jag är helt slut...

Ja fy, jag är så jäkla trött och har ont i hela kroppen.. vaknade med värk i nacken. Inte skoj!

Min mamma kläckte en sån fin kommentar igår " åh, nu kommer barnen sov såå gott inatt när de har varit ute hela dagen"... sure baby sa jag redan då! Och visst, jag hade helt rätt! Eller ja, Tuva sov ju som en prinsessa, men det gör hon ju nästan varje natt. Men Hugo alltså.. va ska vi göra med honom. Igår höll ajg på att bli tokig. När vi skulle sova va han inte nåt trött och bara låg och skratta åt mig när jag försökte få honom att sova. Fast 5 sekunder senare vände det till gråt och skrik istället, jösses vad han grät. Fick gå upp efter en stund och lägga honom i vagnen och tillslut somnade han i den, men lyckan höll sig bara i några få timmar innan det va dags igen... gråt och skrik. Hoppas inte att han börjar bli sjuk eller nåt, han har nämligen blivit snorig..
Jaja, han somnade om och sov till lite efter 7.. då kom Tuva och väckte oss, och hade hon inte gjort det så hade nog Hugo sovit mycket längre.

Jaja dagen igår va bra! Åkte ju och handlade på förmiddagen, mat och färg och penslar. Så kom Mia och Hampe hit, och vi började med att fika lite.. sen satte vi igång och grundmåla lekstugan. Puh vilket jobb... Efter det gick vi upp till min mamma där barnen badade. Tuva i stora poolen, Hampe doppade bara rumpan och Hugo plaskade i minipoolen jag köpte igår!
Sen åt vi lunch och sen målade vi lekstugan ytterligare en gång. Lite mer fika och så satte upp paviljongen vi köpte förra året:)

Marcus och Erik va jätte duktiga och borrade alla hålen till atlanen med en jordborr... 24 st blev det!

Idag ska det oxå målas. Mia och Hampe kommer idag med, men stannar inte lika länge... haha, igår åkte dom 21.30..
Sen i eftermiddag ska vi följa med och titta på Hampe när han spelar fotbollsmatch!

Hugo fick smaka glass igår... hm..
bada i poolen va jätte skoj!!

Tuva ville oxå bada lite

3 kommentarer:

Maria B sa...

Ja vad säger man???? Inte konstigt du är trött iaf!
Vilken bra storlek på poolen :) En riktig plaskdamm! Är de BR?

Malin Iveström sa...

Ja, trött är man... men sånt är livet när man är mamma till Hugo!

Poolen är faktiskt köpt på Ica Maxi.. kostade typ ingenting!

sara sa...

Kikar förbi...villken härlig blogg du har och söta barn! Ha en bra dag