torsdag 3 juni 2010

Mycket att göra

Puh, nu är jag trött efter denna dagen.. och det är bara början på en intensiv helg som väntar.

Fick lite sovmorgon i morse och låg och gosade i sängen med min lille grabb, ja den lille faktiskt. Den store snarkade bara! Frukost blev det med nybakade scones. Sen åkte Marcus och klippte sig och jag och barnen begav oss ut. Krattade, grävde och rensade ogräs. Pust och stånk, det va varmt i solgasset.
Va ute mest hela förmiddgen. Lite efter 14 åkte vi till Överby. Marcus skulle iväg på en grej så under tiden gick jag och barnen i affärer. Köpte en ny pool på BR, åh vad underbart det är med personalrabatt och club BR rabatter... för i slutändan betalade vi hela 44:-, utmärkt pris!
Sen bytte vi Emmas skor som va förstora och sen handlade vi lite mat.
Åkte hem och grejade. Marcus snickrade på lekstugan/kiosken så nu har den tak:) Jag rensade i källaren i jakt på loppis prylar, har massor fint att sälja. Vääldigt mycket leksaker.
Sen grillade vi.. flintastek och potatissallad. Sen va klockan helt plötsligt 20 så det va bara att lägga barnen direkt efter maten
Marcus fortsatte snickra medans jag tog tag i bakandet inför fikaföräljningen på loppisen på lördag. Så nu luktar det gott här hemma. 3 olika sortes kakor blev det!

Imorgon är det fredag.. och även studenten för många lyckliga! Åh, jag blir nästan tårögd när jag tänker på min egna stundent. 7 år sedan, fasiken vad tiden går fort.
Men imorgon ska jag försöka låta bli att gråta. Blir till att vara hemma på förmiddagen och fixa lite. Jag MÅSTE göra slingor i håret,ser ut som en skunk(fast tvärtom.. svart i hårbotten och ljus längre ut)
Marcus storasyster Cattis kommer hit på förmiddagen oxå. Sen vid 15,30 ska vi stå i plantaget i Vbg och möta den nybakade Studenten Lotta.. Marcus lillasyster, tänka sig att hon blivit så stor:) Har ju till o med varit med på hennes konfirmation, jösses vad jag och Marcus varit ihop länge!

På lördag är det som sagt loppis som gäller. Ska ställa klockan och gå upp tidigt för att förbereda allt. Är mycket saker som ska bort till Askeröd.
Nu ska jag snart fixa inför natten, är trött... ha det gott, vi hörs framöver när jag har tid! KRAM

Inga kommentarer: