söndag 27 juni 2010

Då va midsommar slut!

Ja då va midsommarfirandet över för detta året! Vi började förmiddagen med lite fika vid 11 tiden, sen pysslade jag hemma.. förberedde lunchen och plockade i ordning lite! Vid 13 tiden kom Ankan och Jonas, då åt vi världens smarrigaste lunch:) Färskpotatis, sill, kyckling, sallad mm.. och min hemmagjorda snaps uppskattades av sällskapet, kul!

Tog oss en tur till min mor och far för att plocka lite blommor, sen gjorde Annica en jättefin midsommarkrans till Tuvisen! Sen gjorde vi det bästa... vi åkte traktor med släp till Ullis och Erik! Fasiken vad mysigt!!

lunch ute på trädäcket Tuva och Annica åker traktor
Uppe hos Ullis och Erik spelade vi lite kubb, sen åt vi mat och sen badades det i badtunnan! Riktigt varmt och skönt:)
killarnas kubb lag, dom förlorade.. haha
tjejernas lag

Tuva badade innan maten:)

Lite dans kring midsommarstången
killarna grillar
hela gänget äter mat
killarna i tunnan
vissa va tröttare än andra
Det blev inte en så super sen kväll. Vid 00.15 tog vi oss en promenad hem, riktigt skönt ute och inte ens mörkt!
Annica och Jonas sov i vårat gästrum, till Tuvas stora förtjusning. Och på morgonen bjöd vi våra gäster på en bra frukost. Nybakade scones, äggröra, bacon... mums...

Snyggade till oss sen tog jag, Annica och Hugo oss en promenad till Ullis och Erik medan killarna och Tuva tog bilen. Där uppe badade barnen i den lilla poolen, sen tog vi traktorn med släp och åkte in till sjön där Annica och Tuva badade! Sen bjöds vi på korv med bröd till lunch!
Ankan, Ullis och Tuva
Huggelille
åker traktor!

Sen va vi hemma och slappade.. min syster Maria kom förbi, sen vid 15.30 kom min kompis Sara och fikade! Har inte träffat henne sen i oktober. Men det blir ju så när jag bor här och hon i Stockholm. Tuva fick en fin boll av henne och jag fick världens underbaraste bukett
På kvällen passade mina föräldrar Tuva och Hugo medan jag och Marcus va inne hos Erik (ullis jobbade) och käkade pizza och badade badtunna! Brr... va jätte kallt när jag hoppade i, men sen när vi brassat på blev det riktigt varmt och gött! Och trött blev jag, så det blev sängen vid 22 för mig...

Inga kommentarer: