tisdag 8 juni 2010

BVC besök

Tjabba...
Lämnade Tuva på dagis sen gick jag, Hugo och mamma en sväng på stan. Hade lite tid över innan det va dags för Hugo killen att gå på kontroll på BVC, det blev 2 sprutor och de vanliga.. som vägning och mätning. Så nu väger han 9520gram och är 69 cm lång.
Efter det åkte vi till överby och mötte upp Ellinor och Ebba. Kikade i affärer och åt lunch. Blev ingen bilstol idag som det va tänkt, för han som äger butiken va ledig och vi skulle få ett bra pris sa han. Så Marcus får kika förbi på torsdag när han jobbar igen.
När vi kom hem va både jag och Hugo super trötta, blir så när man inte får sova tillräckligt på nätterna... hur som helst somnade vi på soffan en stund. Sen kom Marcus och Tuva hem. Då ställde sig Mackan och lagade smarrig middag. Hemmagjorda hamburgare och pomfrittes:)

Efter maten åkte Marcus till sjön för att lägga i bryggorna med några gubbar. Då la jag barnen och passade på att greja lite här hemma.

Regnet öser ner och jag har verkligen tappat all ork och energi jag har. Men men vi får se när jag hinner ta igen det, liten sömn hade inte varit fel.
Här är Tuvisen i den fina muffins baddräkten mormor köpte till henne idag!

och här är Hugo som övar på att krypa


gå nu in och kommentera mitt inlägg om bröllopet...

Inga kommentarer: