torsdag 17 juni 2010

Vilket underbart väder!!

ja det har varit en helt underbar dag på alla sätt, fika i skönt väder med trevliga människor.
Japp... vi hade ju fikabesök här! Bjöd först på grillad korv med bröd, sedan fick vi vuxna ananaspaj medan barnen fick göra sina egna glasstrutar med massor med olika sortes strössel, såser och maränger! Bus och lek både inne och ute.
Så kom även Pelle förbi med Moa och Theo som oxå va sugna på fika och att leka. Gick upp till min mamma och pappas trädgård efter en stund, där lekte dom i lekstugan, åkte rutchkana och hoppade studsmatta!
Sen kom även Ullis förbi.. på kvällen käkade vi lite mat, potatismos och fiskpinnar! Hade 2 jätte hungriga tjejer och trötta.. så efter en dusch blev det sängen.
Nu ikväll har jag bara slappat i soffan och tittat på tv. Men Marcus är flitig och bygger på barnens lekstuga/kiosk.. snart färdig byggd stomme. Ska köpa färg så att jag kan måla den i helgen:) Men är allt en del fix kvar. Takpapp, en dörr, en lucka och lite hyllor innuti.
Lovar bilder på stugan så fort den är klar.

Här kommer lite bilder från idag men även från i tisdags när vi va hos Ellinor och Ebba och fikade.


Hugo är ju överallt nu för tiden, här under Ebbas vagn

Hugo tycker Ebbas napp är jätte fin..så han snor den av henne..
Söta kusiner
Vilma och Emma med glass runt munnen

3 busiga tjejer
Min syster Maria
Hampus
Hampefjanten
Nä nu ska jag faktiskt snart gå och lägga mig. Imorgon ska vi vara i Hol klockan 10.00, då ska vi iväg med barnens farfar och hans sambo Helen på lite utflykt. Vi ska rida på hennes häst!
Sen på eftermiddagen åker Marcus och min pappa till Marcus hus i Brålanda och fixar det sista med taket och börjar plockar ner byggnadsställningen som min pappa ska låna.
Annars tror jag fredag kvällen blir väldigt lugn!

Inga kommentarer: