torsdag 10 september 2009

snart blir vår prinsessa 2 år...

Ja, på lördag smäller det.. Tuva fyller 2 år.. jag fattar inte vad som hänt? Min bebis är stora tjejen. Och det märks så väl på vad hon säger, tänker och gör! Just nu så är det 2 saker som gäller... PIPPI LÅNGSTRUM och PANNKAKOR! Titta på Pippi film hela hela tiden, och det enda hon vill äta är pannkakor.. och det enda hon önskar sig i födelsedagspresent är just pannkakor! Tokan!!
Hon är väldigt mån om mig och bebismagen.. klappar, gosar och myser! Så härligt att se att hon bryr sig så mycket om det. Ska bli spännande att se vad hon säger när magen är borta och vi håller i en liten bebis... både Tuva och Emma vill ha en lillasyster föresten, och Tuva tycker att lillasyster ska heta, ja pannkaka!!
Tror att Tuva kommer bli en toppen storasyster, man märker hur hon blivit mer och mer intresserad av att leka med dockor. Klä på dem, mata dem och natta dem..

Vi är lilla sjuka familjen här hemma, jag och mina ömma bihålor... Tuva snorar, och Marcus va på vårdcentralen och fick sig en kortison spruta i sin inflammerade handled.

Men imorgon tänkte jag va frisk, haha.. får se om jag lyckas. Hade hur som helst tänkt att fixa en hel del...handla mat inför kalaset. STÄDA, tråkigt men nödvändigt...jupp, vi hörs imorgon! Kram på er!

Inga kommentarer: