torsdag 10 september 2009

Sjukare än tidigare...

Fasiken oxå, jag vill bli frisk inte sjukare. Har varit sjuk i 2 veckor nu..
Imorse när jag vaknade dunkade det i huvudet och i vänster öra, bihåla.. så det var bara att ta sig till vårdcentralen. Dumpade av Tuva på Marcus jobb med lite smörgås och dvd med pippi...
På vårdcentralen fick jag träffa läkaren ganska fort som ville skriva ut penicillin med då jag är överkänsligt mot Kåvepenin och gravid gjorde det saken väldigt mycket svårare.. då tog han beslutet att skicka mig till Öron-Näsa-Hals mott. på NÄL.
Så jag åkte och hämtade Tuva hos Marcus och lämnade henne lite tidigare på dagis sen direkt till NÄL.
Där gjorde jag något fruktansvärt... Bihålespolning, jag säger bara ajajajaj...fan i helskotta vad det gjorde ont! Först bedövningen, den va inte att leka med sen skulle de punktera bihålan med en injektionsnål och sedan spola. Knakade till ganska rejält när han tryckte nålen genom benet och det gjorde ruggit ont! Sen blödde jag ganska rejält så jag fick gå runt med vadd i näsan ända tills jag kom hem.
Nu ska jag kurera mig hemma med kortison nässpray och alvedon...men då näsan redan nu är helt bom tät (ska undvika vanlig nässpray) så vet jag inte riktigt hur det ska gå. Hade enorm huvudvärk när jag åkte hem, speciellt ovanför vänster ögonbryn där det oxå sitter bihålor.. Och om jag nu har otur så måste jag åka tillbaks in igen för att spola ytterligare några gånger. Men det hoppas jag innerligt att jag slipper! Är helt öm och svullen i hela ansiktet...
Känner mig febrig oxå. Försökte sova lite men det är inte lätt med dunkande huvudvärk, en öm svullen och snorig näsa...
Jaja, hoppas på att jag blir piggare snart för det är jobbigt det här kan jag lova!
Tur att Marcus hämtar lilltjejen på dagis sen, så jag kan slappa lite till. Är så virrig och har så ont så att det till och med är jobbigt att skriva detta blogg inlägget...

Inga kommentarer: