onsdag 9 september 2009

onsdag

God morgon! Redan onsdag, dagarna springer iväg! Tuva har varit hemma från dagis i 2 dagar nu men idag är det dags att gå dit igen. Inte för att hon vill, men för att jag tycker att hon är frisk nog! Lite snorig och hostig men det kan hon va i 1 månad till.. vem vet?!
Själv börjar jag må bättre nu, ett litet bakslag igår.. men men. Så va jag på vattengympan, dumt kanske med tanke på att jag är sjuk. Men känns så dumt att betala pengar för något man sen inte utnyttjar... blir bara besviken på mig själv om jag inte går!

I måndags kväll va det som sagt fisketävling, trotsade regnet och tog traktorn ner till kanalen.. sen blev det korvgrillning! Igår åkte jag,mamma och Tuva till stan och åt lunch och gick lite i affärer. Köpte nya kläder till Tuva som hon ska ha på sitt 2 års kalas på lördag. Sen hämtade vi Melle på dagis och va hos dem. Och sen vattengympa som sagt!
Idag medan Tuva är på dagis ska jag verkligen vila, lämnar henne 10.30 sen ska jag bara en snabbis in till stan och hämta en påse äpplen på Marcus jobb och sen gå till optikern och justera glasögonen som sitter på hajsvaj.. jobbigt tycker jag! Blev skallad av Tuva för någon vecka sedan och då hamnade glasögonen i kläm..
Blir kanske lite bakning sedan oxå om jag orkar. Alltid gott att ha lite hemma, och även något att bjuda på, på Tuvisens kalas!


Inga kommentarer: