fredag 25 september 2009

fredag fredag!!

God morgon! Har sovit riktigt gott inatt faktiskt, fast jag har börjat snora igen.. va fasiken, har ju inte ens varit frisk i en vecka så ska man få tillbaks skiten.
Igår hade vi en mysig dag.. började morgonen med att baka kladdkaka.. och visst blev hon fin min prinsessa när hon hjälpte mig att slicka visparna!
Mormor kom hit och fikade, sen åkte vi hem till Susanne och Minna. Tuva somnade i bilen och fick tyvärr inte sova tillräckligt länge.
Hemma hos Minna lekte tjejerna, fast de hade lite svårt att komma överens. De bjöd på glass men Tuva va inte speciellt intresserad. Hon hittade istället Minnas fina akvariumlampa:)
Visst är hon söt min lilla tok fia!
2 busiga tjejer
Efteråt åkte vi och handlade mat. Massor med mat, men Tuva va inte nöjd så när vi kom till kassan fick hon ett utbrott och skrek.. NEJ MAMMA, HANDLA MERA!!! tanten i kassan bara skrattade. Kul att ens barn tycker att man ska handla mer när slutnotan hamnar på 1200:-
Jaja, massor med gott fick vi med oss hem. Fick bli sommarkyckling med potatis till middag, gott! Och eftersom Tuva knappt sovit något under dagen blev det sängen tidigt för henne.
Jag tvingade Mackan att fota min växande mage. Är riktigt dålig på att komma ihåg det den här gången.. skärpning!!
Mys i soffan med 4 galna och väldigt kärvänliga små kattungar. Blev både tvättad, pussad och biten.. Men de är helt underbara nu. Tänk om de kunde vara så här små föralltid!!
Katter överallt!!!

Japp, det va det om gårdagen. Idag får vi fika besök av Emelie kl 11.Sen har vi ingen inplanerat förrän Marcus kommer hem vid 16 tiden. Då ska jag hjälpa honom att sätta upp utebelysningen. Sen ska jag piffa till mig och hämta tjejerna i Vbg och sedan ska vi som sagt till O´learys!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ok.. om det är en serie så kostar det 400kr totalt.Kram madelene