måndag 14 september 2009

Sitter i soffan och myser med Tuva som är jätte trött. Men hon får allt hålla sig vaken till kl 19 som vanligt!
Nå vad har hänt idag? Lämnade Tuva på dagis, och det gick bra. Hade lite pepptalk med henne innan eftersom hon inte varit så glad de senaste gångerna jag lämnat henne. Övertalade henne redan i bilen att när vi kom till dagis skulle regnbyxorna och stövlarna på så att hon kunde hoppa i vattenpölar... först protesterade hon men när hon väl hörde om vattenpölarna blev hon glad. Fröken jag lämnade till hade sett Tuva i tidningen och gav Tuva en stor kram och sa grattis och då blev Tuva stolt och visade med fingrarna att hon fyllt 2 år!!
Sen åkte jag till NÄL, fick en tid kl 11.00 hos jourläkaren, en då de hade mycket att göra kom jag inte in förrän 11.50... men men! Han tittade och konstaterade att jag va rejält infekterad i näsan och svalget. Han ringde en infektionsläkare och rådfrågade och tillslut beslutade de att jag skulle få antibiotika, så det blev Ery-Max som läkaren på VC redan funderade på i torsdags! Grejen med den är att på Fass står det att den INTE får ges till gravida, men söker man mer info så står det:
"Erytromycin bör ej förskrivas till gravida kvinnor under första trimestern på grund av ökad risk för hjärtkärlmissbildning hos fostret (information från Läkemedelsverket)."

Men då jag nu gått 3/4 delar av graviditeten och är i tredje trimestern så skulle det inte vara så stor fara. Finns ju massor med andra olika sorter, men då jag tyvärr är allergisk mot dessa kan jag inte ta dem.
Ska nu äta dem i 10 dagar, och märker jag redan efter 3 dagar att jag inte blir bättre eller blir markant mycket sämre ska jag tillbaks. Han tog även en odling och skulle höra av sig om de hittade några spännande virus/bakterier!
Så nu, hoppas hoppas... jag på att bli bättre!! Är glad att jag slapp spola näsan idag, och han tyckte att det va dumt med tanke på att jag va så svullen i näsan och att det faktiskt rann ut slem/snor/var i både mun och näsa... då är det ju inte tätt i alla fall!

Åkte och handlade lite sen åkte jag hem och knaprade lite tabletter och la mig på soffan... sov i ca 40 minuter, gott!
Åkte och hämtade Tuvisen på dagis för Marcus va tvungen att åka till sitt hus i Brålanda och byta tvättmaskin hos en av hyresgästerna! Sen ska han hämta min mamma på NÄL 19.30 så det va onödigt för honom att åka hem emellan!
Tuva blev lite sur över att jag hämtade henne,det va ju pappa som skulle göra det! Men hon och hennes fröken Lotta visade kort på hur de firat henne på dagis idag med ljus och ballonger! Mysigt!
Hon fick med sig ballongerna och ett fint kort hem..
Nu ska vi snart ta en liten promenix tänkte jag, få lite frisk luft innan det är dags för kvällsrutinerna!

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: