onsdag 9 september 2009

ÄPPLEN!

Hej på er...
Dagen är snart till ända! Lämnade en butter Tuva till dagis, ville inte vara där egentligen.. men vad ska man göra? Hoppas på att det går över snart. Va nere på stan sen åkte jag hem och fikade med mamma. Sen gjorde jag typ INGENTING i ca 3 timmar...då tog jag mig i kragen och bakade lite, blev 2 äpplepajer, äpplemuffins och chokladsnittar... Gott att ha lite pajer i frysen, och äpplen har jag ju gott om kan jag ju säga! Plommon med för den delen, men vet inte vad man ska baka på det? Får kika efter recept.
Till middag slog jag på stort och gjorde hemmagjord fiskgratäng från grunden, ingen jäkla påssås här inte. Utan eget gjort mos, sås och grejer.. gott!
Nu har Tuva somnat och vi gör inte så mycket. Jag ska strax ta mig en dusch för att kanske få lite ordning på min onda rygg.. kanske fjäska mig till lite ryggmassage sen oxå!
Imorgon ska Tuva till dagis eftersom hon varit sjuk 2 dagar kändes det bäst att sätta in en extradag för att komma in i rutinerna. Så jag lämnar 10.30 som vanligt.. vad jag ska göra efter det vet jag inte riktigt.. Borde städa hemma inför kalaset, men då vi är ganska duktiga på att stöka ner så känns det som om jag kanske skulle göra det på fredag eftermiddag istället. ´
Jaja, vi hörs imorgon. Nu väntar duschen som sagt, och efter det en bit kladdkaka med vispgrädde:)

Inga kommentarer: