söndag 13 september 2009

Här kommer pippi långstump...


Ja lite bilder fick ni ju se igår.. Tror Tuva hade en toppen födelsedag! Mys morgon med paket på sängen,sedan frukost framför teven med nya pippifilmen! Mormor, morfar och Mia ringde och sjöng ja må du leva, och Tuva fnissade massor!! Sen duschade vi, och sen kom mormor förbi och hjälpte till att dekorera smörgåstårtorna!
Tuva följde med mormor hem en sväng, lekte i lektstugan och hoppade på studsmattan medan jag och Marcus hängde med Ullis och Erik på husvisning. Men huset va skrutt så vi åkte hem och och fikade lite!
En middagslur på 3 timmar för Tuvas del hann hon med innan det va dags att snygga till sig inför kalaset. Ny tunika, tights och våfflat hår! Hur söt som helst!
Gästerna trillade in och Tuva öppnade paket efter paket..
Ska se om jag kommer ihåg allt, pengar, IKEA presentkort, vinterkängor, badsandaler, pippibakformar, massor med nya kläder, tvålkritor, pippiperuk, pippiryggsäck, en cd spelare, och det bästa av allt (för min del) en hel korg med kantareller!
Vi smaskade smörgåstårta, barnen fick pannkakor! Sen blev det kakor och tillslut PIPPI tårta..fast lite skeptisk till att äta upp henne va Tuva! Hade nog gärna sparat den..
Massor med bus och stoj tillsammans med kusinerna sen va det dags att säga hej då! Mormor hjälpte till att städa undan lite sen åkte vi med henne upp och lämnade bord och stolar och då kom vi på att hon glömt att ge Tuva 2 paket. Så hon fick öppna dem där, och hon blev helt överlycklig! En grön prickig dockservis, och 3 snygga förvaringslådor till sitt nya rum!
Sen åkte vi hem, lekte lite med servisen..sen va det dags att borsta tänderna och sova! Hon somnade direkt! Trött efter en hård dag!
Nu är det söndag och nya tag. Marcus åkte precis till stan för att hämta Andreas, och de ska snickra hela dagen lång! Gött!!
I eftermiddag kommer Ullis och Erik igen då skulle killarna fixa lite med båten och vi tjejer kunde fika eller nåt!
Förkylningen är helt galen, vill aldrig ge med sig! Jag snorar värre än någonsin! Äckligt slemmigt! Smakar liksom riktigt infekterat i munnen när jag hostar! När ska man bli frisk tro?
Igår gick jag och la mig 21.45 för jag tänkte läsa lite i min bok jag börjat på, Camilla Läckbergs- Sjöjungfrun. Men det slutade med att jag läste klart hela boken och inte släckte lampan förrän 00.45...
Nu ska jag duka fram lite frukost.
Tack alla för att ni kom igår på Tuvas kalas och för alla grattis hälsningar lite här och där!
Puss

Inga kommentarer: