torsdag 3 september 2009

100 dagar kvar...

Japp.. nedräkningen har börjat! Och idag för 2 år sedan var det tänkt att Tuva skulle titta ut, men sen stannade hon ytterligare 9 dagar.. så jag förväntar mig även denna gången att jag går över tiden.
Idag tog jag mig en tripp till vårdcentralen.. vaknade upp med dundrande huvudvärk och ont i pannan och under ögonen... och på vårdcentralen konstaterade de bihåleinflammation.. Så det är nog en influensa jag dragit på mig eftersom CRP va förhöjt.. trodde dock inte att det va svininfluensa pga alla blåsor i halsen.( vilket INTE va ett symptomen på svininfluensa, så man får väl lita på doktorn)
Men otur är ju som sagt att jag är gravid, det gör nu att jag ej kan få kortisonnässpray som ska ta bort bihåleinflammationen. Och antibiotika hjälper inte heller för att det är ett virus, så det blir istället till att härda ut... och det är inte så skoj! Fick bedövningsvätska till halsen pga blåsorna!
Men jag är i alla fall piggare idag, så det börjar nog gå åt rätt håll vilket är skönt!
Marcus va tvungen att jobba imorse så han tog med Tuva till sin mamma medans jag åkte till doktorn. Och när jag va klar åkte jag dit och fikade.
Nu har vi precis ätit pasta sallad.. vad som händer resten av eftermiddagen vet jag inte riktigt.. vi får helt enkelt se!

Inga kommentarer: