måndag 1 november 2010

HÖSTLOV

Japp måndag idag, första dagen på höstlovet för Tuvisen... haha, ja höstlov har hon allt. Hon har ju en allmän förskoleplats så hon får inte gå på loven!
Men det kan vara lite skönt oxå att man slipper fara och flänga till dagis! Och man behöver inte ha dåligt samvete för att hon är hemma.
Vad har vi gjort idag då? Jo vid 10 åkte vi och fikade/lekte hos Jennie med Ulrika och William. Bjöds på nybakade scones:) Satt och pratade massor, sen tog vi oss en promenix till en liten scrapbookingbutik som öppnat inte så långt från Jennie, hemma hos en tant i hennes garage. Lite rörigt men jäkligt billigt!! Super billiga papper, stämplar, stämpeldynor, embossing, klistermärken mm.
Sen åkte vi hem och då somnade båda barnen i bilen, lät dem sova... och jäklar va trötta dom va. Vaknade först efter 2,5 timme. Inte lika lätt att få Tuva i säng nu ikväll, men men... tror att hon har en del sömn att ta igen med tanke på att hon är så jäkla morgonpigg!

Nu ikväll har jag gjort en väldigt spännande sak som gör mig toknervös... jag har skickat in ansökan till Bagare utbildningen jag vill gå på Burgårdens utbildningscentrum i Göteborg! Första ansökningsdagen va idag på kursen som startar i februari!
Så nu får ni hålla tummarna för att det ska gå bra!!!!
Vill ju så gärna komma in! Bakning är ju något av det roligaste jag vet.. det senaste har jag nog bakat 3-4 ggr i veckan. Ofta testar jag nya recept, men har ju även mina favoriter. Hade varit så himla kul om man fick lära sig mer...

Nä nu ska jag slappa lite framför teven! Ha det gott, kram

Inga kommentarer: