onsdag 10 november 2010

ONSDAG!


Tiden springer iväg som vanligt... onsdag redan! Ute är det vitt, jätte fint... men varför såna mängder? Om en stund ska jag packa in oss i bilen och ut och fara på dom hemska vägarna... ursh o fy!
Fast det är nog bättre nu än vad det va inatt. Min kära sambo jobbade fram till 02.00 ( ja han skulle bara jobba över en stund, blev istället 10 timmar övertid)... och det tog 40 minuter för honom att köra hem. Först och främst har dom ju inte satt dit snöpinnarna så det är lite svårt att avgöra vart vägen slutar, sen hade dom inte plogat inatt, plus full snöstorm... och till råga på allt gick hans vindrutetorkare på bilen sönder.... snacka om jobbigt! Men hem kom han, sov i ca 3,5 timme innan det va dags att fara till jobbet igen. Tror att han kommer somna på soffan ganska tidigt ikväll!!
Har ringt runt och försökt få tag i mina gymnasiebetyg som jag vill ha en kopia på, tappat bort mitt orginal i alla flyttar. Men jag blir bara kopplat hit och dit, och tillslut fick jag numret till rätt människa men han va på tjänsteresa tills imorgon.. jaja. Hade varit bra att få skickat in mina betyg till skolan.
Sen ringde jag facket igen, men fack tanten som är ansvarig för Överby är ingen höjdare. Menlösare tant får man nog leta efter, drog mitt ärende idag igen för att se ifall hon kom ihåg mig. Men hon sa typ inget, man får liksom dra ur henne svaren. Ja i alla fall skulle hon ringt mig för 2 veckor sedan, men så hade hon varit sjukskriven. Nu bad jag henne kolla upp en del grejer och sen höra av sig till mig! Får se vad som händer. Verkar inte gå så bra med jobbet tyvärr, men vet inte längre om det är någon förlust. Vill man gå tillbaks och arbeta på ett ställe där man dom inte vill ha en..??
Hoppas på ett positivt svar från skolan annars så blir jag arbetslös den 1 februari...
Nä nu är Hugo sur som vanligt, har fått sätta fast honom i matstolen för han är envis som tusan och pillar och gör sönder allt som kommer i hans väg!!

Inga kommentarer: