tisdag 9 november 2010

Så kom snön....

Jag har lovat mig själv att inte vara den som klagar över vädret på facebook var och varannan dag. Men på min blogg är allt tillåtet ;) JÄVLA SKITVÄDER!!!! hatar snö... efter förra vintern då jag körde av vägen så hatar jag att köra bil på halkiga och snöiga vägar. Sen kan väl snön va lite små mysig men att ständigt behöva ha en klump i magen när man sätter sig i bilen gör att jag inte kan njuta av den, tyvärr!!
Idag va planen att Tuva skulle till dagis och sen när hon slutat där skulle vi till Brålanda och fika hos Maria och Elin, men nä jag har ställt in allt... får bli en hemma mys dag med bakning och film istället!
Sen har jag lovat Tuva att gå ut och göra snögubbar om det slutar blåsa så mycket!

Igår va Tuva på dagis i alla fall, första dagen efter höstlovsledigheten. Men morgonen startade inte så bra. Marcus bytte ju till vinterdäck på min bil och ställde den i carporten... men han gjorde ett stort misstag. Han drog min handbroms och det va minusgrader ute... ingen bra kombination. Så det resluterade i en fryst handbroms när jag skulle köra till dagis. Tog mig typ ingenstans... grr.. tur att mamma va hemma. Upp med Hugo till henne, låna hennes bil och iväg.
Sen hängde jag med henne och handlade innan Tuva skulle hämtas. Lyxade till det med Mc Donalds mat till lunch.
På kvällen va det NIF gymnastik.. och sen ska vi hej då till mormor och morfar som åker till Sicilien i 2 veckor, värsta lyxen!!

Är ganska trött idag, så om barnen sover middag sen så ska jag nog oxå passa på. Hugo sover bättre på nätterna, vaknar bara en gång och äter men så är han ju så sjukt jäkla morgon pigg. Gärna 05.30.... buuu.. jag vill ju sova då!!

Ha en bra dag allihopa och kör försiktigt om ni måste ut på vägarna! KRAM

Inga kommentarer: