torsdag 25 november 2010

Ja vi är lite insnöade...

Det verkar inte bli nåt med nåt nu för tiden. Skönt i o för sig att man kan ställa in saker utan att det blir stora problem... däremot blir det jäkligt långtråkigt att bara vara hemma!
Men igår trotsade vi snön jag, mamma, Tuva och Hugo... va på Överby och shoppade lite! Skönt att komma ut:) Åt lunch med Marcus oxå!
Tuva sov hos mormor och morfar inatt, för det va tänkt att vi skulle till barnmottagningen idag på återbesök med Hugo efter hans öroninflammation. Men näää... vädret va ingen höjdare kl 07.40 när jag tänkte åka. Hörde på radion att dom flesta skolskjutserna va inställda och kände då att jag nog inte behövde bege mig ut..
Så vi har varit hemma och gottat oss! Bakade lussebullar och bröd, skottat snö och börjadt adventspyntat lite. Ska fortsätta imorgon igen! Men det är inte så lätt när man har en sjövild Hugo hemma. Han är helt tokig! Klättrar överallt. Men en sak är bra, han går helt själv nu:)

Tuvas nya varma o goa tofflor

jag i mina nya raggisar
Hugo bus...

Ja du... det blir värre...
sa jag sjövild?
Kvällen avslutades med lite fika tillsammans med Ullis och Erik, drack glögg och lussebullar och tände i kamninen, mys! Det dumma va dock att Hugo vakande vid 20 tiden igen efter att ha sovit i 2 timmar... han hade feber så han fick gå o lägga sig tidigt för han va både hungrig och trött. Han är fortfarande vaken... men tror nog att både jag och han ska sussa kudden om en liten stund!

Inga kommentarer: