tisdag 9 november 2010

halvtråkig dag...

trodde en händig kvinna redde sig själv... men jag hade fel :( tände i pannan... men efter att fyllt på med ved för 3:e gången märker jag att elementen fortfarande är iskalla, ner i pannrummet igen ur med ena sladden och i med andra! Ja värme!! Ner i källaren efter en stund igen för att lägga i mer ved... då står pannan och kokar, oops.. ur med sladden i med en annan, upp och vrida ner elementen som blev glödheta!! Tack min kära sambo för att jag får ringa och störa dig på jobbet när vi fryser arslet av oss här hemma!!
Vi va ute en sväng förut, skottade lite och byggde en snögubbe. Men jäklar va det snöade och blåste... fy... Hugo tyckte inte alls att det va kul att sitta i vagnen och bli snöig och blöt:(
Och snögubben lär ju töa bort imorgon ändå, men vi hade kul en stund i alla fall..
Vad har hänt mer? Tittat på film, tv, suttit vid datorn. Barnen sov middag, Tuva har grejat lite... målat och pysslat. Nu badar dom och sen blir det kvällsmat.
Marcus jobbar sent ikväll så jag blir själv:( tråkigt... tur att det är en massa bra på tv!
Har världens snällaste granne, Erik som plogar våran väg med traktorn! Guld värt!! hoppas att det slutar snöa snart, jag ska ju ut och köra bil imorgon!!

Inga kommentarer: