tisdag 23 november 2010

JAG HATAR SNÖ!!!

Nu får det räcka!! Jävla snö!!
Idag har blivit en hemma dag igen... ville inte ge mig ut på vägarna. Skulle fått besök oxå, men nä dom höll sig oxå hemma. Klokt beslut! Vi skjuter upp det till nästa vecka.
Så vad har vi gjort idag? Varit ute och skottat 2 ggr, syns inte ens... för det har blåst igen...
Vikt tvätt, ätit lunch, fikat med Tuvisen, busat med barnen... ja och så har sotarn varit här och besiktat kaminen, fick godkänt om vi fixade större plåt under, men det visste vi redan... och det blir ingen ny plåt utan klinkers istället!!
Det dumma är ju att klinkersen vi vill ha (samma som hall och badrum) endast finns att köpa på Hornbach i Gbg, har ju en kartong till plattan som ska lagas i hallen, men det behövs nog lite mer...
Får se när vi tar oss en tur ner till Göteborg nästa gång!

Marcus är hemma, slutade tidigt. Han plogar just nu, men sen ska han tillbaks till jobbet och jobba hela kvällen... buuu.. tråkigt! Men men, jag får gotta mig framför teven hela kvällen när barnen gått o lagt sig! Hoppas att dom kommer i säng någolunda tid. Hugo sover nämligen just nu, han va helt slut stackarn! Men sen när han vaknat blir det bad och kvällsmat och massa bus så blir han nog trött igen!!

Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska göra, bad Marcus handla så att vi kanske kan baka lite lussebullar om det fortfarande är snö och halt på vägarna, för då blir det inget dagis... Stackars Tuva.. jaja så är det ibland! Men det känns riktigt onödigt att ut o fara när man inte måste!
På torsdag däremot måste jag, för då ska vi på återbesök på barnmottagningen med Hugo o kolla hans öron efter öroninflammationen!

Nä nu blir det lite tv, Hugo sover som sagt och Tuva gick med mormor hem en sväng!

Inga kommentarer: