fredag 26 november 2010

Yrsel...

Ursh och fy vilken dag, den började så bra... barnen tog sovmorgon till 7.30:) sen ringde Marcus och väckte oss och berättade att min bil gått igenom besiktningen..

Fy bara att det snöat 40 cm till under natten, herrejävlar va snö det va överallt!
Jaja, gav barnen frukost, klädde på oss sen gick vi ut. Jag skottade och Tuva lekte i snön, men fan det va jobbigt... och så drog jag i snöskyffeln på näsbenet så nu är jag alldeles blå. Vet inte ifall det va därför, men efter att ha skottat i ca 30 minuter så kändes det som om nån tryckte på off knappen, det svartnade för ögonen och jag kände mig yr och illamående. Min mamma skottade en bit bort så jag sa till Tuva att gå till henne så gick jag in med Hugo, av med kläderna... svettades och va tok varm. la min raklång på soffan och bara försökte konsentrera mig på att inte kräkas, vilket inte gick så bra. För upp kom det... men tog i alla fall Hugo i famnen och fick honom att somna. Jag låg mest och blundade och tyckte att allt bara snurrade. Kinderna kändes konstiga, så där bedövade som man blir i ansiktet när man är full.

Riktigt obehagligt. Reste mig upp men fick snabbt lägga mig för jag mådde riktigt dåligt. Ringde Ullis för att rådfråga henne, hon trodde på ett blodsocker och blodtrycks fall, hon hade fått så några gånger. Så hon sa att jag skulle äta nåt sött, så det blev en yoghurt och sen några bitar choklad. Kände mig lite bättre efter en stund, och så kom mamma och Tuva in så vi tog en fika ihop och då fick jag lite mer energi. Men har varit skakig, illamående och yr hela dagen.

Har försökt att adventspynta i den mån jag orkat, men fick faktiskt gå och lägga mig en halvtimme när Marcus kom hem. Nu mår jag bättre, har ätit mat och tar det lugnt i soffan. Har fått i ordning i köket och vardagsrummet med gardiner, ljusstakar och annat:) Marcus köpte jätte fina ljusbollar att ha i matsalen istället för adventsljusstakar... kände att det inte riktigt hade funkat med Hugo, han drar ju ner varenda blomkruka... så vi hade ju fått byta lampor var och varannan dag!

Imorgon är det helg, åh va mysigt att få ha Marcus hemma... och vet ni vad? Vi har inget inplanerat alls... ta hand om snön i o för sig, och skruva upp grinden till trappan upp... men annars bara fika och mysa. Fortsätta städa och adventspynta oxå!

Jaja, det blir sängen tidigt här i alla fall, vill vakna imorgon och må bättre och ha massor med ork till att greja!

Inga kommentarer: