måndag 22 november 2010

Vi är hemma och tar det lugnt idag!




God förmiddag, lunchen puttrar på spisen och jag är här inne och skriver några rader innan det är dags att äta!
En ganska så lugn måndag, planen va att Tuva skulle till dagis idag... men efter en kaskadkräkning vid frukostbordet ändrade jag snabbt våra planer. Men jag ser inga tecken på magsjuka, utan hon kväljde sig nog.. har gjort så ganska ofta det senaste, hon får liksom panik när det blir tjockt i halsen av tex. mat, slem eller annat. Räcker med att det kliar lite i halsen så hulkar hon sig.. Men för att vara på den säkra sidan fick hon va hemma!

Gick upp till mormor och sa hej, inte setts på 2 veckor nu! Tittade lite på kort från deras resa och tjötade, men Hugo blev trött och hungrig så vi fick traska hemåt. Men Tuva stannade kvar! Dom kommer strax ner och äter med oss:)

Annars har helgen gått fort som vanligt, lördagskvällen hos Annica och Jonas va toppen mysig. Lite glögg som välkomsdrink, sen tunnbrödssnittar med hjort i till förrätt... pressad potatis och älggryta till huvudrätt och varma äpplen med kanel och socker kräm och glass till dessert! En riktigt 10 poängsmiddag!
Hugo va lite kinkig dock, ballade som vanligt ur just när man sitter och äter. Försökte få honom att sova sen, men det va lönlöst.... så vid 23 tiden tror jag att han slocknade. Vi va inte hemma förrän 02.00... lite jobbigt med tanke på att Hugo slog upp sina blå kl 06.00 igen!

Söndagen va lugn på förmiddagen... sen åkte vi till maxi och handlade och sen vidare till Brålanda på kalas för Marcus bror Martin som fyllde 22 år! Sen hem igen och hämtade mamma och pappas bil så Marcus kunde åka till Vargön o fixa en grej medan jag åkte hem med barnen och gav dem lite mat och sen va det sovdags! Marcus kom hem men vände lika fort för att åka till Ljungskile för att hämta upp min mamma och pappa från resan!

Ha det gott igelkott!

Inga kommentarer: