fredag 12 november 2010

Hugo den vilde...

Hittade honom såhär igår, det tyckte jag va våghalsigt... idag stod han på översta steget och tittade ut genom fönstret... skitungen!!

Annars då? Är ju lite krasslig... fick ont i nederdelen av magen i onsdags kväll, men reflekterade inte mer över det för jag hade varken ont på natten eller på morgonen. Men igår på dagen blev det bara värre och värre, ringde vårdcentralen som hänvisade mig till jourcentralen. Fick en tid dit vid 18, så det va bara att försöka få barnvakt. Marcus va på möte...
Men snälla Putte o Liza hjälpte mig så jag lämnade Tuva o Hugo där och åkte till doktorn. Dom kollade, men ville att jag skulle kollas uppe på akuten av en gynläkare istället.
Så det va bara att åka dit, gick förvånansvärt fort för att vara akuten faktiskt! Dom tog blodtryck, lite prover, urinprov mm. Sen fick jag träffa läkaren som kollade mig, gjorde gyn undersökning med ultraljud mm. Men dom hittade inget galet förutom en svullen äggstock..
Har ju haft lite problem den sista tiden med preventiv medel, bytt och hållt på mig så kroppen kanske sa ifrån nu..
Jaja fick åka hem och käka värktabletter...
Idag mår jag sådär, har fortfarande ont och känner mig en aningens hängig. Tycker att smärta flyttat sig lite uppåt på höger sida ryggen... ja just i den äggstocken som spökade.
Hoppas att det blir bättre snart, inte kul att ha ont!

Så idag har det inte blivit mycket gjort... Tuva har varit på dagis, Marcus har både lämnat och hämtat, skönt! Jag och Hugo gjorde inte så mkt när hon va borta... duschade lite och slappade.


När Tuva och Marcus kom hem åt vi lite lunch och nu leker barnen i kojan vi byggt, eller ja Tuva leker... Hugo förstör!!

Ska nog fortsätta slappa resten av dagen... äta lite mat och bara ta det lugnt, se en film eller nåt!

1 kommentar:

Maria J sa...

Ha ha Vad stor han ser min lilla bus.