tisdag 16 november 2010

BAJSMASKIN!!

Herregud vad jag tvättar.... Hugo är en riktig bajsmaskin. Söndagen innebar ju typ 4 ombyten av kläder igår blev det ett, och nu startade han morgonen med att bajsa ner hela jävla pyjamasen och sängen... uäääch!! Visste inte vilken ände jag skulle börja i, men satte honom i duschen med pyjamasen på sen va det bara att börja tvätta av honom... haha
Men jag pratade med BVC igår och hon trodde inte heller att han har magsjuka, då hade han varit sämre, kräkts, inte velat äta mm. Men det enda han gör är att bajsa löst.. Nu är vi inne på 5:e dagen, om det är samma imorgon skulle vi åka till VC och se vad doktorn hade att säga. Men som sagt jag tror inte att han är sjuk...

Igår va det första gången någonsin som dagis ringde och sa att Tuva va sjuk så jag fick hämta henne. I o för sig, dom ringde ju i våras och sa att hon trillat o slagit i munnen, men det va ju en olycka!
Tydligen så ha det börjat gå magsjuka på dagis nu... skickat hem några barn dom senaste dagarna så dom va oroliga för att Tuva va smittad. Hon hade nämligen kommit in efter att ha varit ute och lekt i någon timme i regnet och varit alldeles flammig och prickig i ansiktet sen hade hon varit slö och fått gå och vila på soffan och hade då somnat. Men när jag hämtade henne va hon ganska pigg ändå, satt och åt lite frukt. Och när vi kom hem va det full fart... åt både lunch och frukt och sov lite middag. Så vi valde att åka på gympan eftersom det inte verkade vara någon fara med henne! Tror faktiskt att det berodde lite på att hon sovit väldigt dåligt på natten.

Ullis va snäll och passade Hugo medan vi va iväg och dom verkade ha haft mysigt och gosat ihop i soffan:)
Hämtade Hugo efter gympan och åkte hem och käkade mat, blev lasagne som jag lagat tidigare på dagen för att slippa stå och laga mat hela kvällen!
Sen blev det tv resten av kvällen, men gick o la oss riktigt tidigt. 21.30... och då hade Marcus ändå sovit framför teven sen kl 20.30:)

Idag ska jag tvätta som sagt, tog allt i hugos säng och slängde i maskinen. Tuva ska nog till dagis, för det enda stället hon har ont på när man frågar henne är fingrarna, haha... Sen kommer securitas hit och ska byta batterier i vårat larm. Sen hämta Tuva och in till stan o gå till resebyrån som vi skulle gjort igår egentligen.
Nä nu får jag ge Hugo lite frukost och sen slänga mig i duschen....
Vi hörs!

Inga kommentarer: