tisdag 12 oktober 2010

Storhandling


Idag har jag varit iväg och storhandlat... 1700:- fattigare gick jag därifrån dock med en fylld vagn med mat!! Riktigt skönt för det va fasiken tomt här hemma.. inte ofta vi har så mycket plats i kylskåpet. Men nu är det fullt igen som sagt, och snart ska det lagas middag.
Blev i o för sig bjuden på lunch hos mamma, men kunde ju inte äta maten för hon hade råkat köpa fel fiskpinnar, så det va lax i dom. Något jag inte tål!
Så idag blir det skivad kyckling i citron och ört marinad, med potatisgratäng, sallad och kallsås!
Annars då? Tuva är ledig från dagis idag, men henne har jag inte sett så mycket av. Mormor har passat Melker då hans dagis är stängt, så Tuva har varit där sen i morse och lekt. Hugo va oxå där den stunden jag va och handlade.
Om en stund kommer Ullis hit hon ska hämta barnvagen dom ska köpoa av oss och även låna min vinterjacka jag hade förra året. Gött att bli av med vagnen för den tar massor med plats och det känns så himla onödigt att ställa den i källaren nu när jag tvättat den och gjort den fin! Dom har ju massor med plats i deras fina hus:)
Ikväll är det tvtajm!

1 kommentar:

Jessica Håkansson sa...

Gott o få storhandlat i lugn o ro =) Ljusstakarna är från ellos =) kram