söndag 17 oktober 2010

Alla dessa dagar som kom och gick. Inte visste jag att det var livet!

Tiden går alldeles för fort... jag hinner snart inte med. Mitten av oktober, snart börjar den så kallade "julruschen" igen... men va fasiken vi hade ju jul nyss!

Allt bra med er? Med mig är det faktiskt inte så bra tyvärr, varit så jäkla hängig de senaste dagarna. Ont i hela kroppen, frossa ena stunden och febersvettningar andra... lite ont i halsen och snorigt! Knaprar värktabletter och hoppas på att det antingen bryter ut eller att jag blir frisk fort!

Sömnen har inte varit den bästa heller, så i fredags kände jag mig helt slut! Behövde en paus från mitt monster till son som vägrar sova på nätterna, och min mamma och pappa va världens gulligaste och tog både Tuva och Hugo. Så jag och Marcus passade på att ha en riktigt myskväll för oss själva.
Började med att åka till relaxen på Älvhögsborg.. bubbel och basutbad! Varmt och gott! Sen köpte vi kina mat och tog med hem, åt och sen bäddade vi ner oss i sängen och såg på film, Grown Up´s riktigt rolig faktiskt:)
Sov gjorde vi ända till 8.30 dagen därpå!

Igår va vi på Hampus skola, de hade öppet hus så vi passade på att kika lite och äta lite tårta! Sen hem och slappa, mådde skit så jag gick och la mig och sov men mådde lite bättre på kvällen. Då åkte vi med mamma och pappa till Väner bar och kök och käkade mat.. men det blev en tidigt kväll. Natten va hemsk.. feberfrossa och svettningar om vart annat! bläääääääää...

Idag har jag mått lite lite bättre, syster yster kom på besök. Hon och Tuva gick till mormor och grejade lite. Jag passade på att dammsuga, vika tvätt, sen va det middag hos mamma.. potatis och köttgryta, gott!
Sen va vi ute, jag planterade lite höstblommor och fixade, skruva lite trall.. det som inte hunnits med, men som behövs innan vintern så att trallen inte vrider sig.
Putsade lite fönster på övervåningen oxå!
Nu blir det en slappiskväll med ost och kex... gott.. så vi hörs!

Gympan i måndags
tuva gungar i ringarna

hoppar

i torsdags plockade vi kastanjer...

det va kul
massor hittade vi:)
torsdagens kvällsmat
Hugge älskar att köra bil
höstblommor i krukorna

Inga kommentarer: