måndag 4 oktober 2010

Nu är det dags för NIF igen..


Dom här 2 busarna har varit helt galna inatt... jag och Marcus tittade på Irene Huss filmen på 5:an, och gick o la oss när den va slut vid 23 tiden... och ca 15 minuter efter att vi lagt huvudet på kudden och slumrat in började Hugo muttra och grina. Han fick lite välling men det ville han inte ha, så efter ca 6 vändor in i hans rum där vi provade med allt så gav vi upp.. så fick han sova mellan oss istället på min arm. Lagom bekvämt för mig! Men men, han somnade ju... så gick det ca 2 timmar så vaknade Tuva och behövde gå på toa... 10 minuter senare samma sak, hon hade ont i magen.. och 05.10 ville Hugo inte alls sova mer... han snorade och gnällde. Då gick jag ner som en zombie till soffan. Hugo fick välling, nässpray och alvedon... slumrade lite men vaknade vid 6 igen, och sen någon halvtimma senare vaknade Tuva!
Va helt slut när jag skulle köra Tuva till dagis... men frågade min underbart snälla mamma om hon kunde ta Hugo någon timme så att jag kunde få sova och det gick så bra så. Sov i 1 ½ timme, det behövdes vill jag lova.
Hämtade Hugo hos mamma, åkte till överby o hämtade en sak på jobbet sen handlade vi på Maxi innan det va dags att hämta Tuvisen på dagis. Har typ bara slappat resten av dagen. Barnen har sovit middag och nu sitter vi och väntar på att Marcus ska komma hem och ta Hugo så jag och Tuva kan åka på lite familjegympa!!
Har lite ångest för hur natten kommer bli... bäst att ha inställningen att man INTE kommer få sova, så slipper man bli besviken.
Hej svejs så hörs vi!

Inga kommentarer: