måndag 25 oktober 2010

Sjukstuga

Min lilla prins är riktigt krasslig.. igår vid 21 när jag hade tänkt att gå och lägga mig vaknade Hugo med ett skrik... och det höll i sig i 1 ½ timme. Konstant gallskrik, ingenting vi gjorde hjälpte... stackarn hade hög feber, hostade, kräktes och grät om vart annat!
Tillslut efter mycket om och men slocknade han i min säng till tonerna av smurfhits, tack gode gud för Spotify.. det behövdes något som distraherade honom, och det lyckades.
Bullade upp med allt jag kunde tänkas behöva under natten, välling, blöjor, alvedon/ipren, hostmedicin, nässpray mm..

Marcus la sig i soffan så han fick sova lite bättre. Ett smart val för Hugo sov bara i 2,5 timme innan det va dags för nästa skrikstund, fast denna gången hjälpte det med lite välling, 1,5 timme senare vaknade vi igen och då satt han upp och snyftade samtidigt som vi tittade på Teletubbies på datorn, tillslut somnade han men vaknade vid 05.30, då gick jag ner med honom till Marcus som ändå snart skulle gå upp, så fick jag slumra lite till... skönt!

Fast nu på morgonen har han varit jätte ledsen igen, ingenting duger. Jag får knappt hålla i honom... så antagligen har han ont i kroppen. Försöker ge han ipren och alvedon om vart annat regelbundet. Han hade ingen feber nu på morgonen men verkar ändå ha väldigt ont någonstans.

Körde Tuva till dagis och då somnade han i bilen, nu har han oxå precis somnat! En flaska välling i min famn, skönt att han är lite lugnare!
Ska se ifall min mamma kan komma ner sen när jag hämtar Tuva, så slipper Hugo ut o fara och flänga igen, och sen kan vi ta en fika ihop, har kvar lite sen kalaset igår!

Vi hörs, kram

Inga kommentarer: