tisdag 26 oktober 2010

sjuka barn, föräldraråd, facket och dagis fotografering...

Ja det är ungefär vad dom 2 senaste dagarna bestått av. Hugo är sjuk det vet ni ju. Tuva hade feber efter att jag hämtat henne på dagis igår så det blev till att åka hem och bädda ner henne i soffan sen sov barnen gott i 1 ½ timme:)

Vid 18 tiden åkte jag på möte på dagis med föräldrarådet, kände att jag ville engagera mig lite i det. Har en del grejer som vi kan förändra, och hoppas på gensvar från fler föräldrar och även från personalen!

Idag va det dags för dagisfotografering, gruppbilden. Vi trotsade febern och åkte dit så Tuva kunde vara med sen hem och bädda ner henne i soffan igen med lite go glass. Fikade med mamma, pratade lite i telefon med Handels fackförbund. Lite krångel på jobbfronten, och det är tur att jag tagit tag i det redan nu så att jag inte väntade längre... för det är som sagt krångligt. Men inget nytt för att vara BR leksaker!!

Lagade smarrig middag oxå, tisdagar verkar vara den enda dagen i veckan jag har tid och inspiration att laga god mat! Så det blev köttgryta med tagliatelle... Mmm... köttgrytan puttrade på spisen i nästan 3,5 timme:)

Nu är det en slappar kväll framför teven... inväntar en hemsk natt. Eller ja natten mellan söndag o måndag va hemsk, inatt sov han lite bättre.... så nu hoppas jag på att han sover ännu bättre inatt! Tuva hade feber när hon gick och la sig, 38,5... men annars vid gott mod. Glad men med lite ont i halsen.
Med Hugo har det skett en klar förbättring, inte lika skrikig, hostan låter lite mer lätthostad och öronen verkar inte göra allt för ont! Han tar nappen igen och välling går ibland. Åh, jag vill att båda ska få vakna upp imorgon och få vara piggare! Är påfrestande för alla när dom är sjuka samtidigt, jag kan liksom inte klona mig och göra båda till lags... för dom vill ju gosa och mysa i min famn samtidigt!


tuvas nya fina wallies på hennes rum
fröken surpuppa lagar mat i sitt kök
hugo visar hur duktig han har blivit på att stå, inte långt kvar innan han springer...
trillat och fått blåmärke på kinden
Busungen

1 kommentar:

Jessica Håkansson sa...

Åh lider med dig, både på jobbfronten o med sjuka barn =( när mina är sjuka så behöver man nästan 1 veckas semester, o andra sidan är det rena lyxen å gå tillbaka till jobb när man vabbat i vilket fall =) Hoppas dom kryar på sig snart =)