torsdag 28 oktober 2010

Hur länge orkar man?

Hej, jag är trött! Ja TRÖTT.... fy fan vilken natt, och för en gångs skulle behöver jag inte skylla det på Hugo för han har varit jätte duktig. Vaknade "bara" 2 ggr, men sov gott däremellan.
Tuva däremot... jösses. Hon har gallskrikit, varit törstig, behövt gå på toa, varit varm, ville ha sin leksakshund, titta på tv mm... tror knappt att hon sovit en blund inatt. 05.20 fick jag nog och skickade ner henne till Marcus som låg i soffan och sov. Fast sen vid 05.45 vaknade Hugo så då va det bara att kliva upp!

Tuva är frisk i alla fall, men vet inte riktigt vad som hände förut när vi skulle ta hennes medicin. Hon inhalerar airomir när hon är förkyld, i en nubinett... en oval behållare med en mask som man ska andas i. Men hon blir jätte konstigt vid första inandningen.. de andra dagarna har hon bara rapat och hållt på men idag kräktes hon i hela nubinetten... ursh o fy!
Men eftersom hon är pigg så fick det bli dagis ändå, hon är ju bara där 3 timmar, och då det är höstlov nästa vecka kände jag att det kunde vara skönt att hon får komma ifrån mig lite.

Efter att vi hämtat henne vid 11.30 tiden ska vi hem, äta lunch och sen sova middag... åh vad jag längtar. Ska till stan igen vid 15.30 då är det en föreläsning på BVC om barn och sömn som våran BVC sköterska tyckte att vi skulle gå på eftersom våra barn busar så på nätterna, ja Hugo i vanliga fall!

Marcus har lovat att ta lite flexledigt från jobbet och gå till biblioteket medan jag är där. Inte lätt att få barnvakt mitt på dan, alla jobbar ju..

Inga kommentarer: